سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایش "اتاق ورونیکا" کاری از گروه تئاتر "نیمکت" نوشته آیرا لوین به کارگردانی حسین اکبرپور از مشهد از جمله آثاری است که در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد و  در روز شنبه 30 دی‌ماه در سومین روز برگزاری جشنواره در دو نوبت 17 و 20 در تالار حافظ به مدت 90 دقیقه روی صحنه می‌رود.

حسین اکبرپور با اشاره به داستان این نمایش، به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایش داستان پیرمرد و پیرزن باغبان یک خانه اشرافی است، خانه‌ای که در آن تنها یک خانم مسن به نام سی‌سی زندگی می‌کند، سی‌سی علاوه بر آلزایمر، سرطان نیز دارد و چند هفته‌ای بیشتر از عمرش باقی نمانده است، سی سی گمان می‌کند خواهرش ورونیکا که چندین سال پیش مرده هنوز زنده است و چیزی مانع آن می‌شود که ورونیکا به دیدن او بیاید تا در آخرین لحظات زندگیش با هم باشند. از این رو زن و مرد باغبان در صدد بر‌می‌آیند دختری را پیدا کنند که شمایلی شبیه به ورونیکا داشته باشد که لباس‌های ورونیکا را تنش کنند و به نزد سی‌سی برود تا روزهای پایانی زندگی‌اش را با آرامش سپری کند.

او با این توضیح که نمایش در فضای وهم، دلهره و هراس می‌گذرد، توضیح داد: نمایش "اتاق ورونیکا" از آن دسته متن‌هایی است که آنقدر موشکافانه و دقیق به تحریر درآمده است که کارگردان نمی‌تواند هیچ دخل و تصرفی در آن داشته باشد؛ متن علاوه بر جذابیت‌هایی که برای خواننده آن دارد، دارای ابعاد مختلف روانشناسی نیز است، از این رو یک دکتر روانشناس نیز برای تحلیل متن گروه را همراهی کرده است.

این کارگردان تئاتر گفت: این نمایش داری تمی اجتماعی و روانکاوانه است که بیشتر بر چگونگی و تاثیر مجازات و تناسب آن با اشتباه و خطا تاکید دارد.

محمدی، منیره آلاداغی، بهراد عرفانی، محمد جهان‌پا و کیانا حسینی بیناباج در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

لازم به ذکر است؛ سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری فرهاد مهندس‌پور از 28 دی‌ماه تا 9 بهمن‌ماه در حال برگزاری است.