به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، کارگردان این نمایش گفت: عوامل گروه "فالش" یک و نیم ماه برای این تئاتر تمرین کرده اند.

محمد خیرخواه افزود: مهدی آقازاده، محمد خیرخواه، بهارک پژمانفر، سامیه حیدرپور، نیما رضایی، امیر عباسی و پیام آقایی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

وی اظهار کرد: این نمایش فرصتی برای بازیگران مستعد کار اولی است تا استعداد، توانایی و خلاقیت خود را در هنر تئاتر به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به اینکه ایفای نقش چرخشی از ویژگی های این نمایش است، افزود: سه نقش در این تئاتر وجود دارد و بازیگران در روزهای اجرای این نمایش خلاقانه به صورت چرخشی بازی می کنند.

وی اضافه کرد: این نمایش در ٤٠ دقیقه آماده شده اما ممکن است بین ٦٠ تا ٩٠ دقیقه طول بکشد.

وی ادامه داد: این تئاتر به شیوه شورایی اجرا می شود و دیالوگ محور است.

خیرخواه افزود: رابط بین بازیگران و تماشاگران در این شیوه نمایشی "جوکر" نام دارد و با درایت نقش ها را در بازی با کمک خلاقیت فردی و تعامل تماشاگران و هنرمندان نمایش به پیش می برد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مشارکت ضعیف تماشاگران نیز گفت: احتمال مشارکت ضعیف تماشاگران در این نمایش وجود دارد و برای این مهم بازیگر مخفی در بین تماشاگران پیش بینی شده است تا دیگر مشارکت کننده را به تعامل در این نمایش تشویق کند. 

وی بیان کرد: مکان و زمانی که داستان این نمایش در آن رخ می دهد مشخص نمی شود اما به دلیل هم ذات پنداری تماشاگران با درون مایه داستان تماشاگران می توانند با نمایش ارتباط برقرار کنند.

خیرخواه افزود: پیش داوری و قضاوت درباره انسان ها که از معضل های اجتماعی هر جامعه است در این نمایش به چالش کشیده می شود.

وی ادامه داد: از روزنامه های باطله و غذاهای مختلف برای القای فضای مافیایی در این نمایش استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه تئاتر در وهله اول جنبه سرگرمی دارد، گفت: اجرای این تئاتر همچنین به تفکر مخاطبان نیز کمک می کند و رگه هایی از کمدی نیز در این اثر وجود دارد.

نمایش صحنه ای "نظم دنیای جدید" از ٢٠ تا ٣٠ دی و از ساعت ١٨ در پلاتوی ارومیه واقع در چهارراه آپادانا مجتمع فرهنگی هنری ارومیه اجرا می شود.