به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی گفت: فیلم های کوتاه "سارا" و "سورا" به کارگردانی وحید معصومی سرای طی سال جاری در انجمن این استان تولید شده است.

احسان مهدیان افزود: ١٢ فیلم کوتاه در ٩ ماهه سال جاری در این استان تولید شده که از این تعداد ٦ فیلم به زبان ترکی، سه فیلم به زبان فارسی، ٢ فیلم به زبان کردی و یک فیلم نیز بدون دیالوگ است.

وی اضافه کرد: فیلم های کوتاه "سارا" و "سورا" جزو این ١٢ فیلم تولید شده طی سال جاری است.

کارگردان "سارا" و "سورا" بیان کرد: فیلم کوتاه مستند "سارا" درباره زندگی یک پیرزن ٨٦ ساله تنها و بدون حمایت است که با کمک عوامل سازنده این مستند با طی مراحل اداری به سرای سالمندان تحویل داده می شود.

وحید معصومی افزود: وحید معصومی سرای، سامان قنبر زاده و محمد دهقانی تصویربردارن و پویا شکیبی تدوین این اثر را برعهده داشته اند.

وی بیان کرد: فیلم کوتاه داستانی "سورا" نیز به نوعی نشات گرفته از فیلم قبلی ام"سارا" است؛ "سورا" یک دختر ناشنوایی است که به پسری دل می بندد و غافل از اینکه سورا عاشق دیگری دارد.

معصومی اضافه کرد: ازدواج جوانان در فضایی متفاوت و با بیان مسائل "مالی" و "اعتماد" با نگاه توصیفی در این اثر نشان داده می شود.

وی ادامه داد: پیش تولید این فیلم کوتاه سه ماه و فیلمبرداری آن ٦ روز به طول انجامیده است.

معصومی گفت: هادی افتخارزاده، متیرا آهور، سنا پورسعیدی، پویا شکیبی، وحید رضوی، صدیقه مقدم و مبینا علیزاده در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته اند.

وحید معصومی متولد ١٣٦٣ در آذربایجان شرقی بوده و کارشناس هنرهای نمایشی است؛ وی با فیلم داستانی هشت دقیقه ای و بدون دیالوگ "لحظه های فراموش شده" با موضوع دریاچه ارومیه با حمایت حوزه هنری آذربایجان غربی در سال ١٣٩١ فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

کارگردانی فیلم کوتاه داستانی "حسرت دیدار" و طراحی صحنه و لباس سریال های "بختور"، "آداخلی ١ و ٢"، "یاشیل آستانا"، مستند "گلین" و دستیاری تدارکات سریال "آنا" از دیگر فعالیت های این هنرمند است.

گفتنی است، انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه و مهاباد دارای دفتر بوده و یک نمایندگی آن در بوکان دایر است؛ آموزش و تولید فیلم های کوتاه هنرجویی و حرفه ای، عکاسی و نمایش فیلم های تاثیرگذار در طول سال در قالب برنامه "پاتوق فیلم" یا "سینمای آینده" از فعالیت های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.