سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری با تصریح اینکه پرداختن به کتابخانه مرکزی شیراز ضرورت تمام جدی است و در این خصوص نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم، عنوان کرد: چندین سال است که بحث کتابخانه مرکزی شیراز مطرح است اما هنوز به نتیجه نرسیده است و شهر بزرگی همچون شیراز و پایتخت فرهنگی ایران از این نعمت محروم است.

بهزاد مریدی، با اشاره به اینکه تالار مرکزی شیراز ظرفیت احداث کتابخانه را دارد، عنوان کرد: تالار مرکزی شیراز با وسعتی در حدودی ١٨ هزار متر در مرکز شهر در دست احداث است که قریب به ٨هزار متر فضای آزاد دارد؛ این فضا را می‌توان به ساخت کتابخانه عمومی اختصاص داد تا این مجموعه فرهنگی کامل شود.

او همچنین از نامزد شدن ٤ شهر فارس در جشنواره پایتخت کتاب ایران یادکرد و افزود: شیراز، صدرا، آباده و اوز امسال با عملکرد مطلوب و ارسال طرح‌نامه‌های بسیار قوی در جشنواره حضور یافته‌اند که این اتفاق مرهون تلاش و زحمات تمامی مجموعه‌های فرهنگی استان است.

هادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس هم در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بر ضرورت تعیین هرچه سریع‌تر زمین مناسب برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز تأکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه، باید برای کتابخانه مرکزی شیراز اقدام شود، تصریح کرد: لازم است که درخصوص زمین‌های پیشنهادی کتابخانه مرکزی شیراز بررسی‌ها و بازبینی‌های نهایی انجام شود و نتیجه آن به منظور حل این مشکل هرچه سریع‌تر اعلام شود.

پژوهش جهرمی، شهر صدرا را نیازمند کتابخانه دانست و گفت: برای تعیین تکلیف کتابخانه عمومی شهر صدرا نیاز است که جلسه‌ای با حضور فرماندار شیراز و مسئولان شهر صدرا برگزار شود و مشکل ساخت این کتابخانه در آن جلسه رفع شود.

پژوهش، انتقال اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به ساختمان جدید را ضروری دانست و از شهرداری شیراز خواست ساختمان اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس را هرچه سریع‌تر تحویل دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل و بررسی مصوبات جلسات پیشین، با تصریح اینکه نیاز است که جلسات انجمن استان به صورت منظم برگزار گردد، بیان کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی استان وظیفه سیاست‌گذاری درباره کتابخانه‌های عمومی و همچنین نظارت بر انجمن‌های شهرستان‌ها را برعهده دارد؛ لذا برگزاری به موقع این انجمن و حضور تمامی اعضای در این جلسات ضروری است.

روح الله منوچهری از مشخص نشدن تکلیف زمین کتابخانه مرکزی شیراز خبر داد و افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس طی چند سال گذشته پیگیری‌های بسیاری را درخصوص تعیین زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز انجام داده است؛ اما اختصاص زمین به این امر مهم هنوز تحقق نیافته است. این در حالی است که زمین‌های مختلفی برای ساخت کتابخانه مرکزی پیشنهاد شده، اما در این زمینه هنوز به جایی نرسیده‌ایم.

دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس با حضور روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بتول معلم مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سیده معصومه دستغیب مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری فارس، علی خرمی رئیس شورای اسلامی استان و دیگر اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد که در آن مباحثی همچون اختصاص زمین به کتابخانه مرکزی شیراز، تعیین تکلیف کتابخانه عمومی شهر صدرا، اختصاص زمین برای کتابخانه خیرساز و انتقال اداره کل کتابخانه های عمومی به ساختمان جدید بررسی شد.

الهه بهرامی