سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی احمدی مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هفته "قرآن و عترت" امروز شنبه ۲۳ دی ماه با محفل انس با قرآن کریم در راهور فارس افتتاح می‌شود،

وی افزود: در این هفته چند دوره همایش "سبک زندگی با محوریت قرآن و عترت" برگزار می‌شود؛ این درحالیست که جشنواره هنرهای نمایشی در شهرستان جهرم برگزار خواهد شد و همچنین سه شنبه اهدای قرآن به مراکز فرهنگی خواهیم داشت که سه هزار جلد خواهد بود.

مهدی احمدی، با تاکید بر اینکه محفل انس با قرآن کریم در شهرستان بوانات برگزار خواهد شد، عنوان کرد: روز چهارشنبه با حضور دکتر فقهی زاده، معاون قرآن و عترت ساعت ١٠ صبح نشست با موسسات قرآنی برگزار خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برپایی مراسم اختتامیه این هفته در ساعت ١٨ روز پنج شنبه  ٢٨ دی ماه در سالن مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس خبر داد و اعلام کرد: ٦٨١ نفر ١٨١ اثر برای جشنواره قرآنی ارسال کردند.

احمدی گفت: در مراسم اختتامیه از ٥ پیشکسوت قرآنی و برگزیدگان جشنواره های مختلف تقدیر می شود و در این ایام نشست با فعالان قرآنی در شهرستان نی ریز برگزار خواهد شد و بازدید از مراکز قرآنی بیت الاحزان خواهیم داشت.

وی، افزود: در بخش جشنواره ٢٥٠ شعر، هنرهای تجسمی ١٤٣ اثر، هنرهای نمایشی ٣٤ اثر داستان و فیلنامه ٦٨ اثر، صنایع دستی ٤٣ اثر، رسانه ٢٥ اثر، فیلم و عکس ٥٩ اثر، پایان نامه ٣٥ اثر و آواهای دینی ٢٤ اثر به دبیرخانه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سوم و چهارم بهمن‌ماه نشست کشوری شورای توسعه قرآنی به شکل ٢ روزه برگزار می شود، افزود: نمایشگاه استانی "نماز و بصیرت" در شیراز و ٥ شهرستان‌ها از ٢٨ بهمن و تا اول اسفندماه برگزار خواهد شد.

احمدی با یادآوری این مطلب که آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، دهم اسفندماه با همکاری اوقاف برگزار خواهد شد که تا امروز چهار هزار و ٧٨٢ نفر ثبت نام کردند که ٥٨١ نفر آن مرد است، افزود: بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان از شیراز، استهبان، لارستان، داراب و نی ریز بود که ٢ هزار و ٣٩٤ نفر قرآن آموز موسسات، یک هزار و ٦٤٣ نفر و ٢١٨ نفر از کانون های مساجد، مابقی از پایگاه ها، مراکز اصلاح تربیت، مراکز نظامی و انتظامی و غیره شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه این دوره مسابقات در چهار گروه "حفظ قرآن کریم"، "ترجمه و مفاهیم قرآن کریم"، "معارف اهل بیت (ع)" و "انس با قرآن کریم" در ٢٦ رشته به شکل الکترونیکی برگزار می شود، ادامه  داد: در رشته سوره های "واقعه" و "ملک" با ٨١٠ نفر بیشترین ثبت نام داشته است و بعد از آن تعداد ثبت نام حفظ جز ٣٠ و ١٠ جز اول قرآن کریم بیشترین ثبت نامی را داشته است که علاقمندان می توانند تا ٣٠ دی ماه با مراجعه به سایت https://www.quranedu.ir ثبت نام کنند.

هفته "قرآن و عترت" از ۲۳ تا ۲۸ دی ماه  در استان فارس برگزار می‌شود.

 

 

الهه بهرامی