به گزارش هنرآنلاین، این نویسنده و استاد دانشگاه که همزمان با برگزاری سیزدهمین جشنواره ی ملی تئاتر مهر به کاشان سفر کرده است در طول 2 روز یک کارگاه تخصصی با عنوان "جریان های نوین در نمایشنامه نویسی قرن بیست و یکم : دراماتورژی شکاف‌ها"  را برای هنرمندان تئاتر کاشان برگزار کرد.

وی، ضمن اشاره به اهمیت فعالیت گروه های جوان تئاتری اظهار داشت: جای مباهات و خوشبختی است که تئاتر در قلب کویر باعث پیوند و ارتباط افراد با یکدیگر شده است بویژه جوانانی که نگاهی جویا به افق های تازه در تئاتر دارند.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد:  فکر می کنم در جریان برگزاری اینگونه جشنواره‌هایی که گاه بسیار کاربردیتر از برگزاری جشنواره در تهران است می‌بایست تلاش شود تا ظرفیت‌های هنرمندان تئاتر این شهر بیشتر مورد استفاده قرار گیرد و برگزاری کارهای آموزشی و تخصصی در حوزه تئاتر می‌تواند بر دامنه رشد کیفی و کمّی تلاش هنرمندان این شهر بیافزاید.

عظیمی گفت: در کنار آن، ساخت و تجهیز سالن‌های جدید و همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای رپرتواری در طول سال ممکن است در کوتاه مدت تاثیر ویژه‌ای نشان ندهد اما در دراز مدت پایه‌های تجربه‌گری و جریان‌سازی در تئاتر کاشان را تقویت خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور هنرمندان جوانِ تئاتر و نمایش در کارگاه آموزشی "دراماتورژی شکاف‌ها"  که بالغ بر هفت ساعت در آن از الگوهای نوین دراماتورژی و آفرینش متن دراماتیک به عنوان "نسخه اجرا" سخن رفت، اظهار داشت: در این کارگاه حضور جوانان غنیمت بود از آن رو که آشنایی با جریان‌های روز تئاتر دنیا و پیوند آن با ظرفیت‌های خلاقه فرهنگی و اجتماعی هر منطقه می‌تواند در زمینه جهانی شدن به فرهنگ ما یاری برساند. همچنین زمینه‌ساز درک بهتر ظرفیت‌های اجتماعی، دینی، آیینی و حتی سیاسی در حوزه تئاتر شود.

به گفته وی، تئاتر، پدیده‌ای عمیقا اجتماعی است و شک نداشته باشید برای آگاهی بخشی و رشد فردیت مخاطبان در هر سنی، تئاتر و ظرفیت‌های پداگوژیک آن منحصربفرد است.

عظیمی گفت: برگزاری این کارگاه‌ آموزشی نشان داد هنرمندان کاشانی ظرفیت‌های بالای هنری و خلاقه دارند که می‌بایست میدان بیشتری به آنها داده شود و از طریق آموزش‌های کاربردی و پیوسته در طول سال نیز فارغ از زمان برگزاری جشنواره این روند را حفظ کرد.