به گزارش هنرآنلاین، مجید فروتن اظهار کرد: جایزه ادبی استان همدان با هدف گسترش تحرک و پویایی در حوزه‌های شعر و داستان، فراهم کردن زمینه مناسب برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های جوانان و ایجاد فضای سازنده برای تبادل آرا و افکار اهل قلم، برگزار می‌شود.

وی افزود: شعر (قبل از نیما و بعد از نیما)، داستان کوتاه و داستانک و کتاب (مجموعه شعر و داستان) از بخش‌های این جایزه ادبی است.

فروتن با بیان اینکه ١٥ دی ماه به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار تعیین شده بود، گفت: در این مدت ١٩٥ اثر در بخش شعر قدیم (قبل از نیما)، ١٣٢ اثر در بخش شعر جدید (بعد از نیما)، ١١٦ اثر در بخش داستان کوتاه، ٥٩ اثر در بخش داستانک و ٨ اثر در بخش کتاب به دبیرخانه ارسال شد.

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه جایزه ادبی استان در دو بخش ویژه و آزاد برگزار می‌شود؛ خاطرنشان کرد: شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، نماز و نیایش، و امر به معروف و نهی از منکر موضوعات بخش ویژه این جایزه ادبی هستند.

فروتن داوران این دوره از جایزه ادبی را هم معرفی کرد و گفت: جواد نوری و محمد صارمی شهاب داوران بخش شعر نو، علی سلیمانی و سید مهدی موسوی داوران بخش شعر قدیم و مهدی روزبهانی و تیمور آقامحمدی داوران بخش داستان و داستانک هستند.

بیست و دومین جایزه ادبی استان همدان بهمن ماه امسال در شهرستان بهار برگزار می شود.