به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، سامان احمدی رئیس اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: دهمین جشنواره فیلم ترنتون آمریکا محلی است برای نمایش تازه‌ترین و خلاقانه‌ترین فیلم‌های کوتاه از فیلم‌سازان سراسر جهان که در تلاش است ارتباط مستقیمی بین فیلم‌سازان با مخاطبان و دیگر فیلم‌سازان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ٦ فیلم کوتاه و انیمیشن از ایران به بخش رقابتی این دوره از جشنواره راه یافت، ادامه داد: انیمیشن کوتاه "در باد می‌وزد" به کارگردانی هژیر اسعدی و فیلم کوتاه "آینه‌های پریده رنگ" به کارگردانی سالم صلواتی دو اثر از فیلم سازان استان است که به بخش رقابتی این جشنواره راه یافته است.

رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: هژیر اسعدی دانش آموخته انجمن سینمای جوانان ایران است و تا کنون در ساخت فیلم‌های کوتاه "ساختمان شماره ۱۳" و "دریا موج موج می‌لرزد" به عنوان مدیر صحنه و دستیار اول کارگردان با امیر غلامی همکاری داشته است.

احمدی با اشاره به خلاصه داستان انیمیشن کوتاه "در باد می‌زد"، افزود: بعد از چند اتفاق ناراحت کننده که برای مترسکی رخ می‌دهد، مترسک به انسان تبدیل می‌شود و از آن شرایط فرار می‌کند و در مسیر دو مترسک دیگر را می‌بیند که شرایطی بهتر از او ندارند و نهایتا با قرار گرفتن بر سر دوراهی باید تصمیمی سخت بگیرد.

رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص فیلم کوتاه "آینه های پریده رنگ" از تولیدات انجمن سینمای جوانان سنندج نیز اظهار کرد: این فیلم کوتاه تاکنون موفق به حضور در شش جشنواره بین المللی شده است و در تازه ترین موفقیت خود و بعد از کسب تندیس بلوط زرین ویژه هیات داوران جشنواره سلیمانیه، جایزه بهترین فیلم کوتاه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم بیروت را دریافت کرد.

احمدی افزود: مینو شریفی پور، اکرم مرب، ویدا یونسی، مظفر رحیمی، بهیه سلیمی زند، کیمیا منصوری، ساتیار صلواتی و اقبال خدایار بازیگران این فیلم هستند.

دهمین جشنواره فیلم ترنتون آمریکا از ۲۲ تا ۲۵ مارس برابر با ۲ تا ۵ فروردین در شهر ترنتون آمریکا برگزار می شود.