به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی ،حجت الاسلام محمدباقر کریمی در حاشیه نشست سازمان ها و نهادهای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در محل خبرگزاری ایرنا برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی یکی از استان های پیشرو کشور در حوزه تولید فیلم است، به طوری که در طول سال نزدیک به ٤٠ فیلم در حوزه های حرفه ای، نیمه حرفه ای، آموزشی و هنرجویی در این استان تولید می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر تولید قابل توجه فیلم در استان، کیفیت فیلم های تولیدی نیز در آذربایجان غربی بسیار بالا بوده به طوری که بخش قابل توجهی از فیلم های تولیدی در جشنواره های مهم منطقه ای و بین المللی برگزیده شده است.

وی اظهار کرد: فیلم های تولیدی امسال در آذربایجان غربی در ١٤ جشنواره بین المللی و چهار جشنواره منطقه ای رتبه های برتر را کسب کرده که در نوع خود کم نظیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای سیاست گذاری بهتر در حوزه سینما و هماهنگی برای اجرای طرح های مختلف در این بخش، شورای هماهنگی توسعه صنعت تصویر و سینما در استان به عنوان یکی از نخستین های استان کشور تا پایان سال راه اندازی می شود که مدیران نهادهای فرهنگی و انجمن های غیردولتی عضو آن هستند.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه این شورا قرارگاه سینمایی استان به شمار می رود، گفت: راه اندازی آن می تواند زمینه توسعه کمی و کیفی در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری حوزه سینما را فراهم کند.