به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی نگارخانه ایوان سپید، در این نمایشگاه انفرادی که مراسم افتتاحیه آن روز جمعه 15 دی ماه از ساعت 16 تا 20 بر پا خواهد بود، 9 اثر به ابعاد 120 در 80 سانتی‌متر با تکنیک ترکیب مواد حضور دارد.

جدیدی متولد 1363 است و آثارش تاکنون در یک نمایشگاه انفرادی و 8 نمایشگاه گروهی به نمایش در آمده است. او درباره انگیزه خود برای خلق این آثار می‌گوید: همواره در ذهنم به دنبال آفرینشی فراتر از آفرینش انسان می‌گشتم و مرزهای ذهنم را به روی هستی نامتناهی گشوده بودم. با دیدن عکس‌هایی از تولد ستاره‌های غول‌پیکر در فضای لایتناهی- که شباهت آن‌ها با به وجود آمدن نطفه انسان و فضای رحم مادر شگفت‌آور است- تصمیم گرفتم که این فضای لایتناهی را دستمایه کارم قرار دهم و همان‌طور که همیشه در ذهن داشتم، به مقوله آفرینش، گسترده‌تر بنگرم. این بار در ذهنم مادری کیهانی، ازلی و ابدی شکل گرفت که در حال زایش همه هستی است، بنابراین نقاشی فیگوراتیو و حتی سورئالیستی پاسخ‌گوی بازنمایی تفکرات من روی بوم نبود؛ به این ترتیب فضایی انتزاعی را برای کارهایم برگزیدم که مایه‌هایی از کیهان و تولد ستاره‌ها را در خود داشته باشد."

آثار حاضر در این نمایشگاه با به تصویر کشیدن فضای لایتناهی، نگاه مخاطب را از چارچوب بوم فراتر می‌برد و از هر سو که به آن‌ها نگریسته شود دارای تعادل و توازن در فرم و رنگ هستند.

منصور حسامی، عضو هیئت علمی گروه نقاشی دانشگاه الزهرا، ضمن مرور آثار حاضر در این نمایشگاه، می‌گوید: آثار خانم جدیدی از یک سو، رمز و راز آسمان و کهکشان‌های آکنده از ستارگان و اجرام سماوی را به ذهن متبادر کرده و از سوی دیگر با گریز از فرم طبیعت گرایانه به انتزاع میل دارد. این گریز و آمد و شد میان شکل و بی شکلی، مفهوم پیچیده و سهل و ممتنعی را به تصویر می کشد. در برخی کارها شکل جنین را باز می شناسیم و با تداعی مفهوم آفرینش و در هیبتی عظیم به دقت و تفکر در اجزای تشکیل دهنده کائنات دعوت شده ایم. این نوسان از کوچکترین ذره به عظمت عقل گریز را در جستجوی مفهوم آفرینش عقل مطلق و توان آفرینندگی جهان انسانی می توان معنا کرد."

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه یاد شده می‌توانند در روزهای برگزاری به استثنای تعطیلات رسمی، بین ساعت‌های 9 تا 13 و 16 تا 20، به نشانی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، بین سه‌راه شهرداری و خیابان 100، پلاک 2 مراجعه کنند.