سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی امید بخش بیان کرد: در مراسم شب شعری که به مناسبت جشنواره شعر فجر برپا خواهد شد توجه به آثار منتشر شده در حوزه شعر فارسی افزایش یافته است که اقدامی خوشایند در نظر علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی است.

وی با تاکید بر هدف جشنواره بر گردهمایی همه شاعران، گفت: برای این که جشنواره شعر فجر بتواند در کنار سایر جشنواره‌های فجر جایگاه خود را نشان دهد،‌ نیاز به همدلی شاعران وجود دارد و مهم این است که به ماهیت شعر بیاندیشیم، زیرا جوهر شعر ما را از نگاه های حاشیه ای مبرا خواهد کرد.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان این که شعر شناسنامه شاعر است،‌ ابراز کرد:‌ اگر شناخت شعر واقعی اتفاق بیافتد، دیگر همه مسائل خود به خود در این حوزه ادبی حل خواهد شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس نیز در این راستا خواسته‌های برحق شاعران را بر چشم گذاشته تا به شعر و شاعری بیاندیشیم و از شاعران واقعی خواهش کنیم در جشنواره شعر فجر حاضر شوند.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از شعر که از آن با عنوان "ثروت ملی" یاد کرده‌اند، گفت: این تعبیر نشان می‌دهد که شعر یک مقوله ملی و اساساً متعلق به مردم است و لذا باید به شعر، توجه ویژه صورت گیرد؛ چرا که در غیر این صورت این ثروت ملی بر باد می‌رود و وقتی هم این اتفاق افتاد، جامعه دچار فقر فرهنگی و فقر دریافت هوشمندی می‌شود.

امید بخش گفت: امیدوارم مشارکت در این جشنواره بالا باشد و طیف گسترده‌تری از شعرا از آن استقبال کنند؛ چرا که این بر اعتبار جشنواره هم می‌افزاید و البته باید به عنوان این رویداد هم توجه داشت؛ کلمه فجر دارای یک پشتوانه مهم، تاریخی و سرنوشت‌ساز است و ریشه در مبارزات مردم ایران علیه استبداد و اعتقادات آنها دارد. بنابراین معتقدم در جشنواره شعر فجر باید معیارهای مرتبط با انقلاب و اعتقادات و ارزش‌های برآمده از آن، مورد توجه و در واقع یکی از فاکتورهای اصلی در بررسی آثار باشد.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان تاکید کرد: امتزاج همه این معیارها و مولفه‌ها می‌تواند یک جشنواره خوب و موفق را برای شعر رقم بزند؛ جشنواره‌ای که بتواند الگویی برای شعر و رساننده صدای ادبیات و شعر انقلاب به جهان و حتی صدور آن باشد.

الهه بهرامی