به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان عصر دیروز در مراسم افتتاحیه این سالن گفت: این فضا تا پیش از این به عنوان محل دپوی زباله استفاده می‌شد تا اینکه به فکر افتادیم از آن به نحو احسن استفاده کنیم و ١١٠ متر زیربنا به مجموعه فرهنگسرا اضافه کنیم.

به گفته او؛ اعتبار هزینه شده در این سالن را ٨٠ میلیون تومان عنوان کرده و افزود: کلنگ این سالن در ١٦ آبان‌ماه سال جاری بر زمین خورد و در کمتر از دو ماه به بهره‌برداری رسید، هرچند در این سالن زیرساخت‌هایی همچون موتورخانه، برق و گاز فراهم بوده و نیاز به اعتبار بالایی نداشت.

مقدم  گفت: هدف از احداث این سالن، ایجاد محیطی برای برنامه‌هایی چون شب شعر، نقد فیلم و کتاب و تمرینات موسیقی و تئاتر بوده که با توجه به نیاز استان و پیشرفت مناسب سالن "یادگار" در مدت کمتر از دوماه، فاز دوم این سالن نیز در طبقه فوقانی آن با عنوان سالن "ماندگار" احداث می‌شود.

مقدم از پیگیری‌های انجام گرفته برای اخذ مجوز سینما هنر و تجربه در زنجان خبر داده و تاکید کرد: تجهیز این محل توسط گروه سینماهای "هنر و تجربه" انجام گرفته و فیلم‌های "هنر و تجربه" در این محل اکران می‌شود تا عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به مشخصات فیلم‌های "هنر و تجربه" اظهار داشت: در این فیلم‌ها بخش هنری فیلم بر بخش‌های فنی آن ارجحیت داشته و هر ماه تعداد زیادی از هنرمندان این رشته برای اکران فیلم‌های خود به زنجان خواهند آمد و شاهد توسعه فرهنگ و هنر سینمای زنجان خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ابراز امیدواری کرد تا یک ماه آینده، سالن ماندگار در طبقه فوقانی سالن یادگار نیز تکمیل شده و به عنوان پلاتوی هنرهای نمایشی مورد استفاده قرار گیرد.

سالن جدید احداث شده در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان مجهز به اتاق گریم، انباری، اتاق فرمان و سیستم نور بوده و به گفته این مقام مسئول، وسایل لازم برای تجهیز آن از تهران وارد خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به سالن صد نفری طبقه دوم فرهنگسرا نیز اعلام کرد: این سالن در مناسبت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی فاقد سیستم نور و صوت مناسب بود و اینک با افتتاح سالن یادگار، این سالن ١٠٠ نفره تبدیل به کافه هنرمندان خواهد شد.