به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حسین علی جعفری با اشاره به برگزاری ١٣ دوره جشنواره داستان رضوی (کبوتر حرم) افزود: این جشنواره ملی در این دوره ها خوبی ها و ایراداتی داشته است که باید با تلاش دست اندرکاران و رفع ایرادات، این جشنواره را به یک جریان ادبی با تکیه بر امور دینی و مذهبی تبدیل کرد.

وی برگزاری ١٣ دوره با تمرکز بر مسایل مذهبی را از مهمترین خوبی های این جشنواره بیان کرد و متذکر شد: از بین نویسندگان شرکت کننده در این جشنواره افراد شاخص و مطرحی شناسایی و معرفی شده اند و حتی هم اکنون برخی از نویسندگان شرکت کننده در دوره های قبل به عنوان داور در جشنواره حضور و فعالیت دارند.

جعفری با اشاره به ارائه بیش از یک هزار و ٧٠٠ اثر در سیزدهمین دوره این جشنواره، تصریح کرد: معتقدم باید با پرهیز از توجه به کمیت آثار تلاش کنیم آثار با کیفیت بالاتر و بهتر در این جشنواره ارائه و مورد داوری قرار گیرد تا تاثیر گذاری آن بیشتر شود.

این نویسنده و صاحبنظر که در تدوین فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره نیز مشارکت داشته است، اظهار داشت: در دوره آتی تمرکز دست اندرکاران بر ارتقای کیفیت آثار متمرکز است و به همین دلیل کمیته علمی منسجم تر و فعال تر تشکیل شده است.

جعفری با اشاره به فراخوان تنظیمی که پس از بررسی در روزهای آینده منتشر می شود، گفت: در این فراخوان تلاش شده تا به روند کیفی سازی جشنواره بیش از پیش کمک شود.

دبیر تخصصی جشنواره ملی داستان رضوی گفت: پیش بینی شده است در دوره آینده این جشنواره همایش های داستان نویسان رضوی به صورت فصلی برگزار شود و این امر می تواند به ارتقای داستان نویسی زیر سایه و نام حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در کشور و جریان سازی در این زمینه کمک کند.

چهاردهمین دوره جشنواره ملی داستان رضوی تیرماه سال ٩٧ به میزبانی استان سمنان برگزار می شود.