به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایران تئاتر، جهانشیر یاراحمدی دبیر این جشنواره و رییس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر که پیش از این در حوزه پژوهش مقالاتی مبنی بر ارتباط معماری سنتی و نمایش در بوشهر و نیز "بوشهر در نمایشنامه‌ها" تالیف کرده است می‌گوید: رابطه معماری سنتی بوشهر و هنر نمایش در این دیار رابطه ای دیرینه است. نمایش و اهل نمایش همواره از معماری سود جسته‌اند. به ویژه در دهه‌های گذشته این پیوند عمیق تر و معنادار تر بوده است. بر همین اساس سعی کردیم برخی از برنامه‌های جشنواره را به بافت قدیم و در دل معماری قدیم منتقل کنیم تا هم بر این پیوند تاکید دوباره ای کرده باشیم و نیز این برنامه‌ها را در میان مردم اجرا کرده باشیم.

بر همین اساس؛ سه برنامه مفصل جشنواره در محله شنبدی و در کافه حاج رییس و "بازار هفته" برگزار خواهد شد.

یاراحمدی ضمن اشاره به همکاری مدیریت مجموعه کافه حاج رییس گفت: کافه حاج رییس ، فراتر از یک محفل دور همی در فرهنگ و هنر بوشهر شکل گرفته و بر مبنای علائق خود مجموعه مدیریت و به ویژه جناب اقای عبدی پور، به عنوان محلی برای برگزاری رخدادهای فرهنگی هنری در میان عامه مردم شناخته شده است.

او درباره برنامه‌هایی که در معماری سنتی برگزار خواهد شد، گفت: همان‌گونه که عرض کردم سه برنامه مفصل در طول جشنواره در این مکان برگزار خواهد شد که پس از هماهنگی‌های نهایی ، برنامه های آن به شکل عمومی اعلام خواهد شد.