به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حضور مرتضی صفاریان، علی عزیزی و رضا فراهانی از اساتید تعزیه کشور در استان اظهار داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی تعزیه در استان با حضور اساتید کشوری موجب تحرک، پویایی و نشاط در بین هنرمندان این رشته هنری شد.

وی همچنین افزود: آموزش، پژوهش و حمایت مادی و معنوی از هنرمندان این عرصه از اولویت های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این عرصه است.

وی با اذعان بر اینکه تعزیه متکی به دولت نیست، افزود: تعزیه این استان ریشه در باورهای مردم، خلوص افراد و تعزیه خوانها دارد.

فرخنده یادآور شد: مردم استان خراسان شمالی از دیرباز علاقمندی زیادی به هنر تعزیه و فعالیت های نمایشی بومی و محلی نشان داده اند و این رشته از پویایی بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پژوهش یکی از نکات اصلی و محوری قابل توجه در هنر تعزیه است، اظهار کرد: خراسان شمالی گنجینه فرهنگ ها است و در همه حوزه ها نیاز به پژوهش دارد که هنر تعزیه نیز از این امر مستثنی نیست.

مرتضی صفاریان رضایی، علی عزیزی و رضا فرهانی از اساتید تعزیه و عضو انجمن تعزیه کشور هم در ادامه این دیدار به تداوم دوره های آموزشی برای ارتقاء هر چه بیشتر هنرمندان تعزیه استان و بروزرسانی نسخ قدیمی تاکید کردند.