سرویس استان های هنرآنلاین: علی سینا آذری به عنوان رئیس، محسن مقدم نایب رئیس،فرشید زرمهر، کوروش شیرالی و امید شریفی اعضاء هیات مدیره، سید محمد حسین محجلین بازرس، فرزاد قبادی نژاد خزانه دار و رضا شریفی علی البدل، معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مراسم معرفی اعضاء هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه شیراز از اعلام آمادگی این مجموعه برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره فیلم کوتاه شیراز خبر داد.

مریدی اعلام کرد: با عقد قرارداد میان سازمان سینمایی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس یکی از مواردی که در تقویم سالیانه قید خواهد شد، برپایی جشنواره فیلم کوتاه شیراز خواهد بود.

وی  در دیدار با اعضای هیئت مدیره جدید انجمن فیلم کوتاه شیراز با مثبت ارزیابی کردن عملکرد این نهاد، اظهار کرد: مهمترین چالشی که ٤ سال گذشته بیشترین تلاش خود را معطوف آن ساختم موضوع انجمن ها به مفهوم واقعی انجمنی بوده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با رد دولتی شدن سینما در دهه های گذشته با اشاره به این خطا که سینماداری وظیفه دولتی تلقی شود، عنوان کرد: برای ورود بخش خصوصی به جریان سینمایی کشور که از دهه ٧٠ شکل گرفت از آنجا که حوزه انتفاع در نظر گرفته شده، بدیهی است که نمی تواند چندان قرابتی میان دولت و این بخش متصور شد، زیرا این فضا باید به مرور شکل بگیرد.

وی در این خصوص وجود حالتی میانه را مورد اشاره قرار داد و گفت: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد می تواند راهگشای مشکلات این بخش باشد و گروهی متخصص پای کار قرار بگیرند و تمام نواقصی که در ساختار دولتی و تمام اشکلاتی که در بخش خصوصی وجود دارد را حل کند.

وی با اعلام اینکه انجمن های فرهنگی و هنری با ساز و کار برگزاری انتخابات شکل و سامان یافته، افزود: انجمن های نمایش، موسیقی، تئاتر، تجسمی، اهل قلم، هنرهای سنتی، فیلم و عکس و پویانمایی به شیوه انتخابات دارای هیئت امنا و هیئت رییسه شدند.

موفقیت انجمن فیلم و برپایی جشنواره فیلم کوتاه شیراز فراتر از استان

مریدی اصرار بر استقلال انجمن ها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: استقرار دفاتر انجمن ها در بخشی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برای برقراری فضای دوسویه است، اما در ادامه راه امیدوارم از سال آینده ساختمان بزرگ و شایسته ای برای کلیه انجمن ها تعیین کنیم و از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی جدا شوند زیرا این انجمن ها متعلق به شهر و استان هستند.

وی از سوی دیگر گسترش انجمن ها در یک گروه خاص را برشمرد و افزود: برخی معتقدند که با وجود بعضی انجمن ها چرا باید نهادهای موازی شکل بگیرد؛ من معتقدم این کثرت مشروط به اینکه وحدت در کثرت در کلیت کار حفظ شود در روند کار بسیار تاثیرگذار است.

قرار گرفتن جشنواره ای ملی در تقویم سینمایی ایران

بهزاد مریدی در ادامه از اعتقاد خود به موفقیت انجمن فیلم کوتاه شیراز در کنار انجمن های فیلم و عکس و پویانمایی و سینمای جوان خبر داد و گفت: مجموعه برنامه هایی که انجمن فیلم کوتاه شیراز برای پخش فیلم در روزهای چهارشنبه در نظر گرفته و مدتی که از قرار گرفتن سینما غزل در اختیار این انجمن می گذرد موید اتفاقات مثبتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس انجمن فیلم کوتاه شیراز را از حاشیه به دور دانست و افزود: مجموعه ای که این انجمن را اداره می کنند افراد بسیار حرفه ای و در عین حال علاقه مندی هستند.

این مقام مسئول پیرامون جشنواره فیلم کوتاه شیراز هم از حمایت مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از این رویداد خبر داد و خاطرنشان کرد: به هر شکل ممکنی مسئله مالی این جشنواره مورد حل و فصل قرار می گیرد و این تعهد در من وجود دارد که طی روزهای آینده قرارداد ما با سازمان سینمایی بسته شود که یکی از مواردی که در تقویم سالیانه قید خواهد شد، برپایی جشنواره فیلم کوتاه شیراز خواهد بود.

وی خواستار تدوین برنامه مدونی از سوی انجمن فیلم کوتاه شیراز برای ارایه به سازمان سینمایی کشور شد و گفت: ترجیح ما این است که این جشنواره فراتر از استان فارس بگنجد و با توجه به اینکه از دیگر نقاط ایران تمایل به شرکت در این جشنواره وجود دارد، می شود این را در تقویم سینمایی کشور قرار داد.

مریدی با توجه به برگزاری جشنواره های کل گراش، برکه و فیلم کوتاه شیراز از توانمندی استان فارس برای رفتن به سوی قرار گرفتن جشنواره ای ملی در تقویم سینمایی ایران خبر داد و گفت: می شود جشنواره فیلم کوتاه شیراز را بر مبنای فرهنگ شهروندی با مشارکت شهرداری به سرانجام رساند.

علی سیناآزری، مسئول هیئت رئیسه انجمن فیلم کوتاه شیراز در ابتدای این دیدار گفت: فراخوان جشنواره فیلم کوتاه شیراز به طور اینترنتی با استانداردهای ملی منتشر شده و تعداد درخواست های ملی برای شرکت در این رویداد بیش از داخل استان است.

وی خواستار حفظ نام و برند شیراز در میان جشنواره های ملی فیلم شد و گفت: حیف است که با توجه به تمایل دیگر نقاط کشور برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه شیراز این پتانسیل حفظ نشود.

این در حالی است که در پی انتشار فراخوان نهمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره ٨٧ اثر ارسال شده که از این تعداد ٣٧  اثر داستانی، ١٤ اثر  مستند، ٢١ انیمیشن و ١٥ فیلم تجربی بوده است.

الهه بهرامی