به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، دبیر دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی، ٧ دی ماه در آیین اختتامیه این رویداد فرهنگی که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی به همت انجمن خوشنویسان سنندج و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ٦ تا ٧ دی ماه جاری در سنندج برگزار شد.

وی با بیان اینکه گام اول دوسالانه خوشنویسی کوردی از سال ٩٤ آغاز شد، عنوان کرد: خوشبختانه این رویداد فرهنگی در دومین دوره برگزاری آن چه به لحاظ‌ کیفی و چه کمی رشد قابل توجهی داشته است.

دبیر دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی ادامه داد: وجود مصائب و مشکلات فراوانی که در راه انجام این گونه فعالیت های فرهنگی هنری وجود دار‌د ما را مصمم تر از پیش در تداوم چندمین رویداد آن نگه می دارد، چرا که نیل به اهداف عالیه این دوسالانه و تاثیر گزاری آن در جامعه  تنها در تسلسل و حضور دائمی‌آن محقق می شود.

میکائیلی، از وصول ١٨٥ اثر به دبیرخانه این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: ١٧١ اثر در سه رشته ی نستعلیق، شکسته ی نستعلیق و گرایش های نوین در بخش بازبینی دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی پذیرفته و به بخش نهایی راه یافت.

وی با بیان اینکه ٢٤ نفر در این رویداد برگزیده شدند، تصریح کرد: ١٢ نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند که امروز شاهد تجلیل و تقدیر از آنها هستیم.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه آثار راه یافته به بخش نهایی دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی در سه گالری سوره، نگارخانه ارشاد، گالری دیار و گالری "سنه" از ٨ تا ١٨ دی ماه جاری پذیرایی بازدید علاقه مندان است.