به گزارش هنرآنلاین، سیدجلال خراسانی در حاشیه برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی "آمود" در گفت‎وگو با ایسنا، اظهارکرد: اگرچه در مقطع کنونی انجمن هنرهای تجسمی خوزستان در مرحله عضوگیری توسط هیات موسس است، اما فعالیت این انجمن متوقف نشده و فعالیت‎های مختلفی درحال انجام است.  

وی ادامه داد: یکی از این فعالیت‎ها برگزاری نمایشگاه نقاشی آمود در نگارخانه تازه تاسیس خانه مقدم شوشتر است که این نمایشگاه از جمله رویدادهایی است که انجمن استان به صورت مستقیم در راستای حمایت از هنرمندان اقدام کرده و وارد عمل شده است. 

رییس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان، شکل‎گیری این نمایشگاه و اتود اولیه آن را پیشنهاد صادق خلیفه مالک خانه مقدم و از نقاشان مطرح و کاربلد استان عنوان کرد و افزود: انجمن هنرهای تجسمی پس از دریافت این پیشنهاد به طور سریع با آن موافقت و سعی کرد در برگزاری این نمایشگاه کمال همکاری را انجام دهد.

وی در خصوص نمایشگاه گروهی "آمود" گفت: آثار این نمایشگاه توسط مریم حسینی از هنرمندان نقاش اهوازی جمع‎آوری شده است که در مجموع 25 اثر نقاشی از 25 هنرمند استان از جمله اساتید دانشکده هنر چمران شوشتر و تعدادی از هنرمندان نقاش تهران به نمایش گذاشته شده‎اند و تکنیک‎های به کار برده شده در آثار این نمایشگاه نیز به صورت آزاد اعم از طراحی، چاپ دستی و رنگ روغن هستند.

خراسانی اظهار داشت: در این نمایشگاه آثاری از مونا آقایی، علی امیری، عباس بابایی، امین بختیاری، راحیل براتی، نسرین پویش، زهرا جعفرپور، شیلا جلیل‎پیران، بیتا حسنی، مریم حسینی، صادق خلیفه، مریم رضوی، حجت سعادت‎فر، سهام سجیراتی، محمدرضا سوداگر، مهدیه عزیزی‎راد، سارا غلامی، امید فاضلی، علی فلاح‎کردی، فرزانه مجیدی، فاطمه معرفاوی و عصمت واحدی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

او با بیان این‎که حوزه فعالیت انجمن هنرهای تجسمی فقط اهواز نیست و این انجمن برای کل استان برنامه‎ریزی دارد، گفت: در این میان شوشتر به دلیل قابلیت‎های بالای خود به لحاظ هنری و فرهنگی یکی از شهرستان‎هایی است که روی آن تمرکز کرده‎ایم.

رییس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه اتفاق خوبی در شهرستان شوشتر محسوب می‎شود چراکه برخی از هنرمندان برجسته استان به مناسبت افتتاح نگارخانه خانه مقدم دراین مکان تاریخی گردهم آمده‎اند و آثار منحصربه فرد خود را به نمایش گذاشته‎اند.

وی گفت: به طور یقین فعالیت‎های هنرمندان هنرهای تجسمی در استان ادامه پیدا خواهد کرد و این منوط به یک یا دو شهرستان نخواهد بود. ما حتی در زمینه اعزام برخی هنرمندان تسهیلاتی را درنظر گرفته‎ایم تا جایی که اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همکاری بسیار نزدیکی برای نمایشگاه "آمود" انجام داد و ما توانستیم اکیپی از هنرمندان را از شهر اهواز با مینی‎بوس به شهرستان شوشتر منتقل کنیم تا از این نمایشگاه بازدید کنند؛ این در حالی است که قطع به یقین اگر زمان بیشتری برای برنامه‎ریزی در اختیار داشتیم، تعداد بیشتری از هنرمندان اهوازی را برای بازدید از نمایشگاه به شوشتر می‎آوردیم.

خراسانی تاکید کرد: انجمن هنرهای تجسمی و فعالیت‎های آن، در راستای حمایت از هنرمندان و برگزاری نمایشگاه‎ها و فعالیت‎های هنری ادامه‌‎دار خواهند بود و ما این پیام را برای هنرمندان شهرهای مختلف استان داریم که ارتباط خود را با انجمن مستحکم‎تر کنند زیرا مجموعه انجمن هنرهای تجسمی استان به تک تک هنرمندان می‎اندیشد و برای تک‎تک آن‎ها در آینده برنامه‎ریزی خواهد کرد.

وی افزود: قطعاً برگزاری چنین نمایشگاه‎هایی در سایر شهرستان‎ها نیز در دستور کار انجمن در آینده خواهد بود و هم‎اینک نیز درحال رایزنی با چند شهرستان هستیم تا درصورت امکان نمایشگاه آمود را در سایر شهرستان‎ها نیز برپا کنیم.

نمایشگاه گروهی نقاشی "آمود" تا چهارم دی‎ماه در نگارخانه "شوادون" خانه مقدم شوشتر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.