به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، مرتضی آبدار در جلسه هماهنگی رویداد "تبریز 2018" با اعلام این خبر، گفت: جشن پیشواز "تبریز 2018" روز پنجشنبه 14 دی ماه با حضور دکتر مونسان، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تنی چند از وزیران، مقامات استانی و شهری در سالن پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

وی افزود: این آیین، پیشوازی برای آغاز برنامه‌های "تبریز 2018" به حساب می‌آید که از آذرماه 96 شروع شده است و در طول سال 97 با محوریت فرهنگی، هنری، ورزشی و ... با همکاری دستگاه‌های مرتبط و با مشارکت مردم تبریز و استان برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد برنامه ریزی و اجرایی "تبریز 2018" تشریح کرد: افتتاح رسمی "تبریز 2018" در تاریخ سوم فروردین 97 با حضور شخصیت‌های ملی، بین المللی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری کلید خواهد خورد و برنامه 14 دی ماه پیش برنامه‌هایی است برای این جشن بزرگ و در فاصله این دو مراسم، برنامه‌های دیگری با محورهای فرهنگی، هنری و ... برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در خصوص افتتاح رسمی رویداد "تبریز 2018" بیان کرد: جشن جهانی نوروز به عنوان یک رویداد بین‌المللی همزمان با آیین افتتاح رسمی "تبریز 2018" برگزار خواهد شد.

آبدار در خاتمه خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری مراسم افتتاحیه در ایام نوروز، حضور و مشارکت مردم تبریز، نقطه عطف برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم افتتاحیه و سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این رویداد خواهد بود.