به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، صابر میکائیلی دبیر دومین  دوسالانه خوشنویسی کوردی اظهار کرد: دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی که در سطح ملی برپا خواهد شد با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در رشته‌های خط نستعلیق، شکسته نستعلیق و گرایش‌های نوین خوشنویسی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوسالانه با استفاده از ادبیات و اشعار کوردی برگزار می شود، عنوان کرد: دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی به نام ملا حسن حزین نامگذاری شده است.

دبیر دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی ادامه داد: این دوسالانه با آیین گشایش نمایشگاه ها و با حضور چهره های تراز اول خوشنویسی ایران همچون استاد غلام حسین امیرخانی در روز چهارشنبه ٦ دی ماه در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج آغاز می شود و به  مدت دە روز متوالی آثار بر روی دیوار گالری ها خواهد بود .

میکاییلی با بیان اینکه آیین اختتامیه این دوسالانه ملی در روز پنجشنبه ٧ دی ماه راس ساعت ۱۰ صبح  در مجتمع فجر سنندج برگزار می شود، عنوان کرد: همزمان با آیین اختتامیه از برترین های دوسالانه با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل می شود.

وی افزود: آثار رسیده به دبیر خانه دوسالانه در ٤ نگارخانه گالری سوره، نگارخانه ارشاد، گالری دیار و گالری سنه از ٨ تا ١٨ دی در دو نوبت صبح و عصر پذیرایی بازدید علاقه مندان است.

وی با بیان اینکه این دوسالانه در راستای اهداف عالیه انجمن خوشنویسان کردستان برگزار می شود، خاطر نشان کرد: ترویج و اشاعه هنر خوشنویسی، اهمیت بخشیدن به ادبیات و تکست کوردی، حضور هر چه بیشتر این بخش از ادبیات ملی در چهارچوب فضای تابلوهای خوشنویسی ایران از جمله اهداف تعریف  شده برای دوسالانه های خوشنویسی کوردی است.