به گزارش هنرآنلاین، فریدون الله‌یاری در گفت‌وگو بامهر، پیرامون اخباری در ارتباط با نشست سی و سه پل و قوس یافتن بخشی از سقف اتاقک‌های آجری آن اظهار داشت: وقوع چنین اتفاقی را تکذیب می‌کنیم، این قوس‌ها حداقل مربوط به ۴۰ تا ۵۰ سال یپش است و تازگی ندارد.

وی با بیان اینکه این قوس پس از نشست پل در آن سال‌ها ایجاد شده است، افزود: در آن سال‌ها عبور و مرور ماشین‌های سنگین مانند تریلی و کامیون از روی ۳۳ پل را شاهد بودیم که احتمالا در نشست یا اشکالی در این بخش از پل نقش داشته است.

مرمت غیر اصولی شکست های سی و سه پل موجب ایجاد انحنا شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان با تاکید بر اینکه به طور طبیعی نشست با ترک و شکست همراه است، بیان داشت: بر این اساس در مرمت‌های انجام شده برای ترمیم شکست‌های ایجاد شده به دلیل عدم توجه کافی انحنایی در این بخش از سقف و دیواره اتاقک‌های سی و سه پل بوده که تاکنون نیز باقی مانده است.

وی ادامه داد: این قوس اشکالی در سی و سه پل ایجاد نمی‌کند، گرچه باید از نظر فرمی اصلاح شود، باید بر این نکته تاکید کنیم که اتفاق جدیدی در این پل رخ نداده است و در صورت فراهم شدن شرایط لازم، امکان تصحیح این قوس وجود دارد.