به‌گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در متن این پیام آمده است:

"سینما به عنوان هنر- صنعتی فراگیر توانسته با به خدمت گرفتن و تعالی بخشیدن هنرهای دیگر در متن خود، به خلق رویا، اندیشه‌ها و احساسات عمیق انسانی بپردازد.

در این مسیر، سینمای ایران پس از انقلاب با به خدمت گرفتن اندیشه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه ایرانی، موفق به طرح نگرشی تازه شده و سینماگران ایرانی در عرصه‌های جهانی موفق به معرفی ویژگی‌های خاص و مستقل سینمای ایران شده‌اند.

فیلم کوتاه به دلیل موجزگویی ذاتی خود، عرصه‌ای برای طرح و آزمون نوآوری‌های فرمی و مضمونی در دستیابی به زبانی مستقل از سینمای بلند است. نگاه جسورانه به مسائل جامعه و بی‌پروایی و دوری از روحیه محتاطانه‌ای که در سینمای بلند به واسطه وابستگی به انگیزه‌های مالی و بازگشت سرمایه وجود دارد، فیلم کوتاه را تبدیل به جایگاهی مناسب برای جسارت و نوجویی جوانان کرده است.

در این میان، انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان مرکزی برای آموزش و یافتن استعدادهای ناب برای معرفی به عرصه هنری کشور اعتباری ویژه دارد. جشنواره‌های سینمای جوان، بهترین فرصت برای آشنایی مدیران فرهنگی و فیلم‌سازان جوان و تبادل تجربیات و عرضه این نوآوری‌هااست.

اداره فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند، با توجه به قدمت حضور سینما در آبادان و پیوند دیرینه آن با مردمان این خطه و هنرمندان بسیار این سامان در سینمای کشور، اهتمام به برگزاری جشنواره‌ای با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه کرده است تا فرصتی برای ارائه آثار، تحلیل و برگزاری نشست‌های تخصصی و افزایش دانش سینمایی هنرمندان و هنرجویان باشد."

پنجاه‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان - اروند، سوم تا ششم دی‌ماه سال جاری در استان خوزستان، شهر آبادان و با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند برگزار می‌شود.