به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید امیر مصباح، در نشست مطبوعاتی انجمن نمایش استان گیلان، با بیان اینکه معاونت امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال توسعه تمام هنرهای گیلان است، اظهار کرد: انجمن نمایش باید در همه شهرستان ها فعالیت کند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، خواستار حضور گروه های نمایشی پرمخاطب در شهرستان هایی شد که مخاطب تئاتر ندارند و گفت: بی تردید با چنین اقدامی پتانسیل های هنری هر شهرستان ظهور و بروز پیدا می کند و هنرمندان جدید معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت اعتباری در شان هنرمندان ما نیست، تصریح کرد: حدود ١٠ سال قبل، در طی یک سال پروژه های عظیم عمرانی به بهره برداری می رسید اما امروز در همه بخش ها با تنگناهای مالی مواجه هستیم و فضای اعتباری امروز کشور با گذشته قابل مقایسه نیست لذا تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات بیشتر به کار می گیریم.

این مقام مسئول، با تاکید بر لزوم کیفی سازی کارهای هنری به ویژه تئاتر و هنرهای نمایشی، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که بسیاری از گروه های نمایشی با مخاطب شناسی و کار کردن بر روی موضوعات روز جامعه در جشنواره های استانی و کشوری می درخشند، اما برخی از گروه ها هنوز مخاطب خودشان را پیدا نکرده و در انتظار حمایت هستند.

مصباح هنر را یک مقوله دم دستی ندانست و یادآور شد: هنرمندان باید سطح کیفی کارهایشان را بالا ببرند و زحمات بزرگان این عرصه را نادیده نگیرند.

وی تالار مرکزی رشت را یکی از پروژه های حساس دانست و تاکید کرد: سالن نمایش این مجتمع دارای پیشرفت ٩٥ درصدی است، اما سالن کنسرت آن ٦٠ درصد پیشرفت کار داشته است لذا منتظر تکمیل پروژه هستیم. البته این مجتمع از لحاظ تخصصی و اکوستیک نقاط مبهمی برای هنرمندان داشت که به دنبال اصلاح و کسب رضایت اهالی فرهنگ و هنر استان هستیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه تالار مرکزی رشت یک پروژه ملی محسوب می شود، اظهار کرد: از ابتدا تا انتهای کار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد.

وی با اشاره به پروژه سالن سردار جنگل رشت، گفت: با بهره برداری از این پروژه، انحصار مجتمع خاتم الانبیاء(ع) شکسته و نیاز دائم هنرمندان به آن برطرف می شود. تکمیل این پروژه نیز نیازمند اعتبار است، اما در حال حاضر به دنبال آماده سازی دو سالن تمرینی طبقه پایین هستیم تا فعالیت های نمایشی آغاز شود.

مصباح ضمن قدردانی از مدیریت انجمن نمایش استان گیلان، خاطرنشان کرد: در شرایط اعتباری فعلی، تنها یک هنرمند واقعی می تواند سختی کار مدیریت این انجمن را عهده دار باشد، زیرا مطالبات فراوان و اعتبارات بسیار کم است لذا وظیفه داریم اجازه ندهیم هیچ هنرمندی به خاطر شرایط اقتصادی دور هنر خود خط بکشد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با بیان اینکه تئاتر گیلان باید به دوران طلایی خودش بازگردد، متذکر شد: قطعا با دوستی، همدلی و اتحاد بیشتر، انگیزه ما برای رسیدن به مطلوب بیشتر خواهد شد.

محمدعلی صادق حسنی، نائب رئیس انجمن نمایش استان گیلان نیز دفاتر انجمن در شهرستان ها را نمایندگان انجمن نمایش استان دانست و اظهار کرد: باید بتوانیم رونق تئاتر را در شهرستان ها زیاد کنیم.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی مکان های مناسب اجرای تئاتر در شهرستان ها، افزود: اگر بتوانیم در شهرستان ها پلاتوهایمان را راه اندازی کنیم، قطعا اعتبارات وزارتخانه به بدنه تئاتر استان تزریق خواهد شد.