سرویس استان های هنرآنلاین: ماریا کازرونی مدرس دانشگاه در نشست تخصصی تحلیل ساختار مجسمه‌سازی معاصر ایران، با تأکید بر اینکه داشتن دانش مهندسی و شناخت محیط لازمه‌ ورود به حرفه‌ مجسمه سازی است، گفت: تعدد المان‌های حجمی در شهر نه تنها کمکی به زیباسازی محیط شهری نمی‌کند، بلکه غالبا به دلیل ضعف در ساختار و استفاده از مدیای نامناسب و محل نصب غیر اصولی، خود به یکی از معضلات بصری شهری تبدیل خواهد شد.

نسرین زندی روان، مجسمه‌ساز نیز با ارائه‌ گزارش مصوری به نمونه‌هایی موفق از زیباسازی شهری در کشورهای مختلف پرداخت و نقش گل وگیاه را در بهینه سازی فضای شهری به نمایش گذاشت تا تبعات آرامش بخش و تاثیرات آن بر زیبایی محیط شهری و سلامتی زیست محیطی را بیان کند.

رضا قره‌باغی استاد مجسمه سازی دانشگاه تهران نیز به بررسی آثار سه شخصیت تاثیر گذار در  مجسمه سازی معاصر ایران پرداخت و گفت: بهمن محصص، علی‌محمد مددی و قره گوزلو، سه هنرمندی بودند که توانستند در زمان خود بهترین آثار را خلق کنند و برای آیندگان به میراث گذارند.

قره‌باغی در ادامه به بررسی آموزش مجسمه سازی در دانشگاه‌ها پرداخت و با قدردانی از آنچه سطح عالی آموزش مجسمه سازی در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران عنوان می کرد، به نقش پررنگ استاد ویکتور دارش در  تربیت و برنامه ریزی آموزش مجسمه سازی اشاره کرد.

گفتنی است؛ نشست تخصصی تحلیل ساختار مجسمه سازی معاصر ایران، به همت انجمن هنرهای تجسمی شیراز و با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس در نگارخانه وصال شیراز برگزار شد.

الهه بهرامی