به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، حسین آذرنیا با اعلام این خبر، افزود: یازدهمین جشنواره بین المللی "حقیقت" در تهران در حال اجراست و ضمن تفاهم نامه‌ای که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز با مرکز مستند سینمای تجربی تهران منعقد شده است یک روز از این جشنواره به نام تبریز اختصاص یافته و ظرفیت های فرهنگی و هنری و تاریخی تبریز معرفی  می شود. 

 وی ادامه داد: 20  نفر از هنرمندان برجسته استان به این جشنواره اعزام شده‌اند که این هنرمندان علاوه بر حضور در بخش رقابتی به معرفی رویداد تبریز 2018 و زیبایی های تبریز می پردازند. 

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز همچنین گفت: 70 نفر مستندساز برگزیده داخلی و خارجی این جشنواره به میزبانی شهرداری تبریز 11 دی ماه وارد تبریز می شوند و به مدت سه روز در تبریز اقامت خواهند داشت. 

آذرنیا یادآورشد: در صورتی که این مستندسازان برجسته سوژه ای از تبریز برای تولید مستندی جدید داشته باشند مرکز مستند سینمای تجربی تهران هزینه های تولید آن را عهده دار خواهد شد. 

وی با اشاره به برگزاری بخش جنبی تبریز 2018 در برگزاری این جشنواره ، خاطرنشان کرد: در سالن چهارسوق نمایشگاه محلات تبریز برپا شده است که در این نمایشگاه محلات تاریخی تبریز به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی معرفی می‌شود. 

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح پنجمین جشنواره بین‌المللی جشنواره تئاتر "تبریزیم" خبرداد و گفت: باتوجه به برگزاری موفق جشنواره "تبریزیم" در چهار دوره به صورت ملی پنجمین دوره از این جشنواره امسال به بهانه تبریز 2018 به صورت بین‌المللی برگزار می شود و 20 دی ماه شاهد مراسم افتتاح این جشنواره خواهیم بود. 

 آذرنیا این جشنواره را بزرگ ترین جشنواره هنری کشور از لحاظ بازه زمانی عنوان کرد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با 10 اردیبهشت 97 و جشن نیمه شعبان خواهد بود و از این لحاظ بزرگترین رویداد هنری کشور به حساب می آید. 

وی ادامه داد: بخش اول این جشنواره مرور آثار برتر دوره های قبل خواهد بود و پس از آن همزمان با 22 بهمن ماه وشهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شاهد نمایش های آیینی و مذهبی خواهیم بود. 

وی همچنین گفت:پس از آن نیز در بخش های مختلف همچون شهروندی، سلامت، مقاومت و ... شاهد برگزاری بخش رقابتی خواهیم بود. 

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز، اظهار کرد: حضور 12 کشور در این جشنواره قطعی شده است و افزایش این تعداد نیز وجود دارد.