به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، وریا وثوقی در اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره سراسری داستان بانه که در مجتمع فرهنگی ارشاد بانه برگزار شد، گفت: شورا و شهرداری بانه همواره حامی برنامه های فرهنگی و هنری هستند.

وی عنوان کرد: از جمله ویژگی های خاص جشنواره داستان بانه مستقل بودن و بدون حاشیه بودن آن است که موجب شده در طول ١٨ سال ١١ دوره آن برگزار شود.

وی با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی و هنری منجر به تبادل فکری و تجربی در جامعه می شود، اظهار داشت: نخستین دوره جایزه کتاب کردی دکتر ابراهیم یونسی در سال ٩٥ برگزار شد و دوره دوم آن را هم سال آینده برگزار می کنیم.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه هم در این مراسم گفت: این دوره از جشنواره با نامگذاری خیابانی به نام چیروک( داستان) آغاز به کار کرد و این می تواند زیرساخت روانی در جامعه در راستای دستیابی به اهداف برگزاری چنین رویداد فرهنگی باشد.

محمد صدیق کریمپور با بیان اینکه جشنواره داستان بانه پلی میان داستان نویسان کردزبان و فارس زبان ایجاد کرده  است، بیان کرد: ارسال هزار و ٦٧ اثر به این دوره از جشنواره نشان از موفقیت در اجرای این رویداد فرهنگی و ادبی است.