سرویس استان های هنرآنلاین: جشنواره "اروند" با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، سازمان منطقه‌ آزاد اروند و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

 بر این اساس، آثاری از استان ‌خراسان رضوی ، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهیلو و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، آثاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که مجموعا در بخش فیلم ٣٩٥ فیلم به دبیرخانه ارسال گردید؛ از این تعداد  ١٩٨ اثر داستانی، ١١٤ اثر مستند، ٥٢ اثر تجربی و ٣٢ اثر پویانمایی است.

در نهایت هیئت انتخاب ٦٤ اثر را برای حضور در جشنواره انتخاب کرد؛ همچنین در بخش تک عکس ١١٥٩ اثر و ٧٨ مجموعه عکس ارسال شد که از این تعداد ٤٨ اثر تک عکس و ٣ مجموعه عکس برای حضور در جشنواره برگزیده شد.

در بخش فیلمنامه  ٢٨٩ اثر ارسال شد و از این تعداد ٢٥٧ اثر در بخش آزاد و ٣٢ اثر اقتباسی ارسال شد و در نهایت با تصمیم هیات انتخاب ١٥ اثر در بخش آزاد و ٣ فیلمنامه در بخش اقتباسی برای حضور در مسابقه جشنواره انتخاب شدند.

سیدرضا صافی، طوفان نهان‌قدرتی، سالم صلواتی، محمد حمزه‌ای و یوسف کارگر  انتخاب و داوری بخش فیلم جشنواره منطقه‌ای اروند را عهده‌دار شدند.

از تولیدات سینمای جوان استان فارس هم، فیلم های "خاکستر نشین" به کارگردانی احسان شادمانی، "مادر مرده" به کارگردانی حامد نجابت و "باگ" به کارگردانی کیوان محسنی در پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان اروند حضور دارند.

گفتنی است: پنجاه ‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان "اروند"، ٣ تا ٦ دی‌ماه سال‌جاری توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در شهر آبادان برگزار می‌شود.

الهه بهرامی