به گزارش هنرآنلاین، در این برنامه که با دیدار با بچه‌ها از روستای قره بلاغ شیخ‌مراد شروع شد هنرمندان با اجرای تئاتر، کتاب‌خوانی و شعر خوانی، انجام مسابقه و ... لحظاتی شاد را برای بچه‌ها رقم زدند.

 روستاهای بعدی که این هنرمندان رفتند، کوئیک محمود، بانی هوان، بزمیرآباد، پیرمیکائیل، متاع صالح، الیاس محمود و چند روستای دیگر بود تا با ورود گروه به هر کدام از روستاها بچه های سرشار از شوق و شور با شنیدن صدای دعوت مبارک برای تماشای نمایش ها به سوی گروه بدوند و آن وقت وقت بچه ها باشند و خنده هایی که گروه را به شوق می آورد. بچه ها و قصه های عمو رحمان، بازی های نمایشی عمو کوروش، عمو جواد و مسابقه های جذابش، قصه ها و داستان های شیرین عمو عباس و نبات های عمو امیر.

در پایان هر اجرای پر از شوق و شور، به بچه‌ها کتاب، عروسک آهوی مهربانی، دفتر، کلاه، لباس و... به عنوان هدیه و یادگاری از شهر مشهد اهدا شد تا شادی آنها بیش از پیش شود.

در این اتفاق هنرمندانه گروه ابتدا در ورودی شهر سرپل ذهاب بچه‌ها را به تماشای بازی عروسک‌ها دعوت کردند تا در ادامه شاهد ذوق و شادی بچه‌هایی باشند که زلزله لبخند را از آنها گرفته بود.

اهدا سوغات مشهد شامل عروسک آهو، نبات، کتاب و... بخش پایانی دیدار هنرمندان با کودکان بود.

مقصد بعدی گروه روستاهای سرآبله، بازگیر و کولینه بود. هوای سرد آخرین روزهای پاییز هم دلیلی نشده بود که کودکان در چادرها بمانند و همین که حضور گروه را احساس کردند دور آن‌ها جمع شدند تا شاهد هنرنمایی آن‌ها باشند و برای ساعتی کودکی کنند و بخندند و شاد باشند.

سرپل‌ذهاب، قصر‌شیرین و روستاهای اطراف آن‌ها را زلزله غمگین کرد، ولی خیلی‌ها به این‌ مناطق رفتند تا نشان دهند که در کنار زلزله‌زدگان هستند و کاروان نمایش کودک هنرمندان مشهدی نیز تلاش دارند به سهم خود، برای کودکان کرمانشاهی قدمی برداند.

سهم هنرمندان مشهدی هم از کمک به هموطنان کرد اجرای تئاتر بود.