به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا،امیر بشیری مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان رضوی در خصوص چگونگی سفر گروه " آهوی مهربانی" به کرمانشاه و اجرا برای کودکان کرمانشاهی، اظهار کرد: در همان هفته اول زلزله کرمانشاه، این طرح از سوی حوزه هنری خراسان مطرح شد و مرادی، رئیس حوزه نیز بسیار استقبال کرد و همچنین چندین جلسه نیز برگزار شد تا این‌که ایده اولیه کامل شد و قرار بر این شد که یک گروه از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان دفتر هنرهای نمایشی حوزه جهت اجرا برای بچه‌های آن منطقه آماده شوند.

وی ادامه داد: پس از شکل‌گیری این اتفاق، قرار بر این شد که نام این گروه " آهوی مهربانی" باشد و به عبارتی ما نماینده‌هایی بودیم که از مشهد به کرمانشاه می‌رفتیم و همچنین قرار شد که اقلامی هم به عنوان هدیه مثل عروسک و سوغات مشهد و لباس گرم همراه خود داشته باشیم تا آنجا در خدمت بچه‌ها باشیم.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان رضوی تصریح کرد: برنامه‌هایی که در کرمانشاه اجرا شد شامل کارهای نمایشی مثل عروسک‌گردانی، قصه‌گویی نمایشی، مسابقات نقاشی، شعرخوانی و اتفاقاتی از این نوع برای بچه‌ها بود.

بشیری با اشاره به این‌که اجراهای ما از سرپل‌ذهاب شروع شد، اضافه کرد: بعد از سرپل‌ذهاب به سمت روستاهای اطراف آن و قصر شیرین حرکت کردیم و سعی کردیم در مکان‌هایی که به‌خاطر نوع مسیر و جاده کمتر به آنجا سرزده شده برویم و اجرا داشته باشیم.

وی عنوان کرد: روستاهایی چون سرآبله، بازگیر، کولینه، قره‌بلاغ شیخ‌مراد، کوئیک ‌محمود، الیاس ‌محمود، بانی‌هوان، بزمیرآباد و پیرمیکائیل از جمله مناطقی بود که ما اجرا داشتیم.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بچه‌های مشهدی هم یک‌سری عروسک‌های کوچکی را ساخته بودند که ما با خود به کرمانشاه بردیم و بعد از هر اجرا به بچه‌های آنجا هدیه می‌دادیم و این کلیت اتفاقی بود که شکل گرفت.

بشیری با بیان رضایت اعضای گروه " آهوی مهربانی" از این کار ، عنوان کرد: ما در هر روستا یک اجرا داشتیم و هر اجرا بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه نیز به طول می‌انجامید و با توجه به جمعیت آن روستا گاهی اجراها زمان بیشتری را دربرمی‌گرفت.

وی اظهار کرد: در بازی‌های نمایشی هم سعی می‌کردیم که از مشارکت بچه‌ها استفاده کنیم و حتما در هر روستا یک اجرا را داشته باشیم.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان رضوی، با اظهار امیدواری از این اجراها، گفت: لازم می‌دانم از آقایان سید جواد رحیم‌زاده، سجاد انتظاری، کورش خلیلی‌پور، محمد اسدی‌نژاد، عباس سپاهی یونسی و رضا عربشاهی تشکر کنم  و همچنین تشکر ویژه از حوزه هنری خراسان و آقای مرادی به‌خاطر انجام پیگیری‌ها و امکاناتی که در اختیار ما قرار دادند.