به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی نگارخانه ایوان سپید، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گروهی با حضور جمعی از کودکان هنرمند، روز جمعه 24 آذرماه از ساعت 16 تا 20 برپا خواهد بود.

در این نمایشگاه آثاری از 75 کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست، در رده سنی 5 تا 12 سال حضور دارد. تکنیک به کار رفته در آثار، مداد رنگی و ماژیک است. کودکان در زمینه نقاشی آموزش ندیده‌اند و بدون موضوعی مشخص، آزادانه نقاشی کرده‌اند.

زاهده بهنام‌جو از اعضای بنیاد نیکوکاری ترنم مهر آسمانی البرز درباره هدف برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: "هدف اصلی ما، معرفی مؤسسه، جذب حامی و نیز نشاط آفرینی در کودکان است. برای آثار قیمت تعیین نشده و مخاطبان می‌توانند هر اثر را با مبلغی دلخواه تهیه کنند."

بنیاد نیکوکارى ترنم مهر آسمانى البرز سازمانی غیردولتی، غیر سیاسی، مستقل و مردم نهاد است که با مجوز از نیروى انتظامى و با هدف حمایت ایتام و زنان سرپرست خانوار، از سال ١٣٩٣ فعالیت خود را در سطح استان البرز آغاز کرده است. از فعالیت‌های این بنیاد می‌توان به تهیه سبد کالاى خانوار، سبد تحصیلى کودکان، برگزارى کلاس‌هاى آموزشى و... اشاره کرد. این بنیاد تلاش می‌کند در آینده‌ای نزدیک، فعالیت‌های خود را بر توانمندسازی و ایجاد شغل براى بانوان سرپرست خانوار متمرکز کند تا به این ترتیب به خروج ایشان از چرخه مددجویی یاری رساند.

بهنام‌جو ضمن تأکید بر کمبودهای فرهنگی کودکان این قشر می‌افزاید: "در نظر داریم با برپایی کلاس‌های رایگان نقاشی، موسیقی، زبان و... به ارتقای فرهنگی کودکان و خانواده‌های ایشان کمک کنیم اما حتی تأمین هزینه رفت و آمد به بنیاد، برای بیشتر خانواده‌ها آسان نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم محل مؤسسه را تغییر دهیم و از نظر مکانی نزدیک‌تر به محله‌های حاشیه‌ای و فقیرنشین باشیم."

گفتنی است این نمایشگاه تا 29 آذر ماه جاری در نگارخانه ایوان سپید برپا خواهد بود.    

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه یاد شده و خرید آثار می‌توانند در روزهای برگزاری به استثنای تعطیلات رسمی، بین ساعت‌های 9 تا 13 و 16 تا 20 به نشانی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، بین خیابان 100 و سه‌راه شهرداری، پلاک 2 مراجعه کنند.