به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، نصرت‌اله رمضانی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری انجمن موسیقی همدان در راستای شناسایی و رشد استعدادهای خلاق و پاسداشت موسیقی ناب ایرانی، بیستمین جشنواره موسیقی سنتی فجر را در شهر ملایر برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در چهار بخش گروه نوازی (سنتی و مقامی)، تک نوازی(سنتی و مقامی)، آواز (سنتی) و تکنوازی سازهای جهانی (گیتار، ویولون وپیانو)  برگزار خواهد شد، ادامه داد: ارائه آثار جدید ترجیحاً از ساخته‌های اعضای گروه، اجرای آثار اساتید موسیقی با نظم جدید و تلفیق صحیح شعر و موسیقی در بخش با کلام از شرایط شرکت در بخش گروه نوازی است.

رمضانی ارائه یک قطعه ضربی (پیش درآمد، چهار مضراب، رنگ برای تک نوازان و یک تصنیف برای هنرمندان رشته آواز) از اساتید پیشکسوت، تسلط کافی بر گوشه‌های دستگاه یا آواز انتخابی برای هنرمندان رشته تک نوازی و آواز و ارائه یکی از ساخته‌های هنرمندان شرکت کننده در جشنواره به شکل اختیاری را هم از شرایط شرکت در بخش‌های تک نوازی و آواز این دوره از جشنواره عنوان کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ارائه یک تا دو اثر از آهنگ‌سازان موسیقی کلاسیک هم جزو شرایط شرکت در بخش ساز جهانی است.

وی با تأکید بر اینکه هر نوازنده، آهنگساز و خواننده فقط در یک گروه می‌تواند همکاری داشته باشد، خاطرنشان کرد: انتخاب آثار برای اجرا آزاد بوده ولی در بخش گروه نوازی، گروه هایی که آثار جدید با موضوع شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) یا موضوع‌های ارزشی، مذهبی و ملی ارائه دهند، نسبت به کیفیت اثر امتیاز ویژه دریافت خواهند کرد.

رمضانی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تا ١٨ دی ماه اعلام کرد و گفت: این جشنواره سوم و چهارم بهمن ماه در ملایر برگزار خواهد شد و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره تلفن ٢٠-٠٨١٣٢٥١٢١١٨ ، داخلی ١١٧ تماس بگیرند.