به گزارش هنرآنلاین، به نقل از مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین پایانی چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز که  در محل تالار ونوس این شهرستان برگزار شد، گفت: در راستای کیفیت بخشی، انسجام ساختاری و تقویت بعد علمی جشنواره تئاتر کردی سقر و با توجه به ویژگی ها و ابعاد شخصیت علمی و هنری دکتر قطب الدین صادقی این هنرمند پیشکسوت و استاد دانشگاهی  شایسته احراز دبیری پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوردی سقز است.

جلال قلعه شاخانی عنوان کرد: آنچه که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک ضرورت بنیادین در خصوص جشنواره تئاتر کردی است در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این رویداد مشخص و روشن است.

وی بیان کرد: این جشنواره رویدادی است که به واکاوی فرهنگ و ادبیات کردی از منظر هنر تئاتر به عنوان بخشی از بدنه تئاتر ملی بپردازد انحصارا به دامنه محدودی از هنرمندان خبره محدود نخواهد شد.

قلعه شاخانی بیان کرد: رفتار مبتنی بر گفتمان هنری ایجاب می کند که برای رویدادی بین المللی از دانش و تجارب شخصیتی علمی با برند و جایگاهی بین الملل بهره مند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد:  ساختار یک رویداد بین المللی در حوزه امور تصدی گری توجه به حرکت در چنین مسیری است.

وی با آرزوی توفیق دکتر صادقی در گام پانزدهم جشنواره تئاتر کردی سقز اظهار امیدواری کرد؛ آحاد هنرمندان تئاتر کردستان با حول محور قرارگرفتن این شخصیت ارجمند تئاتر ملی کشور به آنچه رسالت هنریشان است، جامه عمل بپوشانند.