به گزارش هنرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این آهنگساز افزود: "اپرای هندونه" که با رویکرد به ادبیات عامیانه و بر اساس یک داستان فولکلوریک ایرانی (شیرازی) نوشته شده، به شدت دارای خصوصیات زبانی و مزیّن به گویش شیرازی م است و در نوشتن این اثر تا حد امکان موارد تلفیقی، رعایت شده است.

حسینی افزود: امید بر این است که اجرای این اثر، پیش قدمی باشد بر پذیرفتن امکانات تلفیقی هنر غرب با هنر ایرانی و ارج نهادن و تقویت ویژگی های فرهنگی و بومی کشور عزیزمان ایران.

آهنگسازی و رهبر گروه را امیرعباس حسینی، علی اسماعیل زاده کارگردانی ، مهران غضنفری مشاور هنری و مدیریت راهبردی و دستیار آهنگساز را احد کشاورز برعهده دارد.

این موسیقیدان در باره چگونگی اپرا در جهان گفت: در یک نگاه کلی و بررسی اجمالی، در مسیر تکامل موسیقی و پس از هنر های نمایشی قبل از ١٦٠٠ (موسیقی آنتیک، آوازهای نمایشی مذهبی به صورت نمایش پاسیون، نمایش لیدهای غیر مذهبی، درام هومانیست ها، میان پرده ها، مادریگالها و ...)، اپرا در ایتالیا با تشریفات خاص و بر مبنای دکلمه دراماتیک با بعد وسیع، حاکمیت شعر، یگانگی جریان و هیجانات دراماتیک متولد شد.

احمد پژمان نویسنده و پیشکسوت موسیقی نیز ابراز داشت: وقتی تمرین و اجرای بخشی از این اثر را مشاهده کردم به این دریافت رسیدم که این گونه تولیدات هنری باعث شگفتی در ایران است و جایگاه شیراز به عنوان مرکز هنری کشور را نشان خواهد داد.

زمان اجرا ٢١ و ٢٢ آذر ماه جاری سه شنبه و چهارشنبه در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس در ساعت 20:30 خواهد بود.