به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در نشست رسانه‌ای که با حضور سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، جمعی از مدیران برگزاری جشنواره "اروند" و اصحاب رسانه برگزار شد، از پوستر سی و هشتمین جشنواره  منطقه‌ای سینمای جوان"اروند" رونمایی شد.

مینا سادات‌حسینی طراح این پوستر در مورد ویژگی‌های این اثر گفت: در طراحی این پوستر سعی کرده‌ام از نمادها و نشانه‌های منطقه اروند استفاده کنم و به فرهنگ، بوم و هنر اهالی ادای دِینی داشته باشم. در نیمه پایینی طرح، انعکاس نخل‌‌های بلند، نشانی از راست‌قامتان جاودانه دوران دفاع مقدس و نماد شهر آبادان بر سطح آب روان و مواج اروند، مفهوم زندگی را تداعی می‌کند.

وی استفاده از رنگ‌های گرم در روحیه کلی پوستر را تداعی‌گر فضای شهر آبادان و غروب زیبای اروند عنوان کرد و افزود: قایق کاغذی بیانگر حرکت و ذهن جستجوگر جوانان فیلم‌ساز است؛ تمام سطح قایق با نگاتیو پوشانده شده و فریم نگاتیو نیز نشانه هویت و مفهوم ازلی سینما و فیلم کوتاه هم بخش بی‌تکلف و پویای آن است. روی فریم‌ها تصویری از فیلم "دونده" ساخته امیر نادری نقش بسته و یادآور تجلیل از فیلم‌ساز آبادانی این اثر است.

پنجاه‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان"اروند"، سوم تا ششم دی‌ماه سال‌جاری در استان خوزستان، شهر آبادان و با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند برگزار می‌شود.