به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با حضور در شواری فرهنگ عمومی زابل که با محوریت آسیب های اجتماعی تشکیل شده بود، گفت:رسیدگی به آسیب های اجتماعی مطالبه جدی مقام معظم رهبری از دستگاه های فرهنگی کشور است.

حسین مسگرانی به راه حل های کاهش آسیب اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی، بالا بردن سطح آموزش خانواده‌ها، معرفی آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح‌های تشویقی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین برنامه هایی است که باید مد نظر این شورا قرار گیرد.

وی در ادامه این جلسه به برنامه ریزی برای رویدادهای مهم منطقه سیستان تاکید کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری رویداد های مهم فرهنگی چون کنگره شعر سیستان،جشنواره فرخی سیستانی ،همایش قیام مردم سیستان علیه بنی امیه و همایش یعقوب لیث قطعا حمایت می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مطابق مصوبه شواری فرهنگ عمومی زابل از سال آینده جشنواره و مسابقه فرخی سیستانی با هدف تقدیر از مولفان و نویسندگانی که در عرصه فرهنگ و هنر سیستان فعالیت می کنند،  برگزار می شود.