به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، خالو محمدقنبر هرمزی پیشکسوت گروه موسیقی "لیوا" که برای برگزاری هفته هنر هرمز همراه این گروه به تهران آمده بود، روز سه‌شنبه (۱۴ آذر) بر اثر سکته قلبی حین اجرای موسیقی درگذشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سرزده در تئاتر باران و ابراز همدردی با هنرمندان جزیره هرمز، گفت: خالو قنبر تا آخرین ثانیه‌های عمرش، گوش مخاطبانش را از نوا و نغمه پُر کرد و سعادت بزرگی یافت که بر صحنه، نقطه پایانی بر عمر گران بارش گذاشته شود.

وی با حضور در مجموعه تئاتر باران، در جریان فعالیت‌های هفته هنر هرمز در بخش‌های مختلف قرار گرفت.

سید عباس صالحی ابراز امیدواری کرد؛ هنرمندان هرمز انجام این کارها و امور هنری را زمین نگذارند و یاد خالو قنبر را زنده نگه دارند.

خالو محمد قنبر هرمزی، اسطوره موسیقی آئینی هرمز و از مفاخر موسیقی کشور بود و تسلط بسیاری در نواختن سازهای کوبه‌ای داشت.

هفته هنر هرمز به همت مجموعه تئاتر باران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر هرمز از روز شنبه، ۱۱ آذرماه کار خود را آغاز کرد تا هنر این جزیره بازخوانی شود.

در پی درگذشت هنرمند پیشکسوت موسیقی اقوام، اجرای برنامه موسیقی گروه "لیوا" در هفته هنر هرمز لغو شد. به گفته مسوول ارشاد هرمز، پیکر این هنرمند برای تشییع به هرمزگان منتقل می‌شود.

گروه لیوای هرمز از پیشکسوتان موسیقی هرمز و قدیمی‌ترین گروه‌های هرمزگان تشکیل شده که تاکنون در فستیوال‌های مختلف کشور حضور داشته و به معرفی آیین‌های موسیقی هرمزگان پرداخته‌اند.