به گزارش هنرآنلاین، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود هنرمندان پیشکسوت را نگین درخشان خاتم انگشتری فرهنگ و تمدن این مرز و بوم عنوان کرد که همچون شمعی فروزان، روشنی بخش ایران فرهنگی هستند. 

در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

"هنر، معنا بخش زندگی امروز است و به حیات آدمی رنگ و جلوه ای متعالی می بخشد.

هنر روح زندگی است که جان های مستعد به واسطه آن زنده میشوند و هنرمندان، تجلی آفریننده زیبایی و خالق متعال در جهان هستی هستند. زندگی امروز با همه سختی ها و دشواری ها، به حضور و حیات هنرمندان دلخوش است که با نقش و نگار خود در عرصه های مختلف هنری سهمی غیرقابل انکار در کاهش مرارت و تقلیل آلام و افزایش امید و خلق لحظات سرشار از زیبایی و مهر، دارند.

هنرمندان پیشکسوت، نگین درخشان خاتم انگشتری فرهنگ و تمدن این مرز و بوم هستند که همچون شمعی فروزان، روشنی بخش ایران فرهنگی هستند. وجود این عزیزان نشان های روشن از اصالت ریشه های هویتی فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی و سرمایه های گرانسنگ و غیر قابل تکرار در عرصه فرهنگ و هنر و ادب است.

اگر امروز به درخشش و موفقیت جوانان هنرمند خود در حوزه های متنوع فرهنگ می بالیم، بی شک این توفیقات مرهون خدمات و تلاش های خالصانه شما هنرمندان پیشکسوت است که استادانه در دامان پرمهرتان چنین گوهرهایی را به جامعه ایران تقدیم کرده اید. نباید فراموش کنیم که همواره نیازمند راهنمایی ها و استفاده از تجارب ارزشمند شما عزیزان هستیم.

بسیار خرسندم که به همت دستاندرکاران مؤسسه هنرمندان پیشکسوت "هفتمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت" در فضایی سرشار از صمیمت و شادابی در حال برگزاری است و فرصتی دست داده تا این سرمایه های پربهای فرهنگی با کوله باری از تجربه و اندوخته هنری در گذر ایام، به صفا و صدق دل دیداری تازه کنند.

این اقدام ارزشمند، نه تنها یک وظیفه و رسالت سازمانی در حیطه مسئولیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بلکه عملی اخلاقی و آموزهای دینی است که پیامبر رحمت و مهربانی ما، حضرت محمد مصطفی(ص) که در آستانه میلادش قرار داریم، به ما آموخت که " وقروا کبارکم...". این سنت حسنه و حرکت اخلاقی در ایام خجسته ای که با میلاد دو نور آسمانی عجین است، اجر و منزلتی افزون تر به همراه دارد.

از خداوند متعال عزت و سلامت همه شما بزرگواران و تداوم توفیق برگزارکنندگان این همایش را آرزومندم."

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در پیامی بر ارج نهادن بر منزلت پیشکسوتان و خالقان عرصه هنر به عنوان سرمایه‌های گهربار جامعه،تاکید کرد. 

  در  متن  این  پیام آمده است؛

 

"بسیار خرسندم که بار دیگر فرصتی مهیا شد تا بزرگان عرصه هنر میهن عزیزمان، در چنین محفل فاخری گرد هم آیند. به باور همگان، سرزمین مقدس ایران عزیز، در طول تاریخ، خواستگاه هنرِ فاخر و ماندگار بوده، چرا که هنر در فرهنگ متعالی این مرز و بوم، همواره راهی برای درک و شناخت بهتر عظمت و زیبایی خلقت است. باور دارم که هنرمند ایرانی با بهره‌گیری از دو سرمایه غنیِ داشته‌های بومی و تاریخی خود و نیز مفاهیم ارزشمند اسلامی، همواره طالب زیبایی و پاکی است و مجموعه آثار گرانقدر و ماندگار هنری کشور، شاهدی بر این مدعا است. در این میان، ارزش و منزلت پیشکسوتان و خالقان عرصه هنر، به عنوان سرمایه‌های گهربار جامعه، می‌بایست هر روز بیشتر از دیروز، ارج نهاده شود و البته، تحقق مطالبات برحق جامعه هنری کشور، از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

اینجانب ضمن سپاسگزاری از ارسال لوح ارزشمند، زیبا و مزین به امضای بزرگان هنر، از زحمات مستمر و بی‌دریغ متولیان و میزبانان این همایش قدردانی میکنم و از درگاه ایزد منان، سلامت و بهروزی روزافزون شما عزیزان را مسألت دارم."