سرویس استان های هنرآنلاین: نهمین جشنواره موسیقی فارس در دو بخش رقابتی و غیررقابتی کار خود را در شیراز آغاز کرده است؛ این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود و هنرمندان در بخش رقابتی، آثار خود در موسیقی کلاسیک ایرانی (دستگاهی)، موسیقی پاپ، کوبه‌ای، کلاسیک جهانی، محلی و مقامی را ارائه می‌کنند و مورد داوری قرار می‌گیرند.

این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود و هنرمندان در بخش رقابتی، آثار خود در موسیقی کلاسیک ایرانی (دستگاهی)، موسیقی پاپ، کوبه‌ای، کلاسیک جهانی، محلی و مقامی را ارائه می‌کنند و مورد داوری قرار می‌گیرند. در بخش غیر رقابتی نیز موسیقی کودک و آواز جمعی اجرا خواهد شد.

نخستین بخش روز اول از اجرای برنامه های جشنواره در تالار احسان از ساعت ١٠ تا ١٥ میزبان گروههای موسیقی محلی در بخش رقابتی بود؛ همچنین بعدازظهر این روز، در همین تالار از ساعت ١٧ تا ٢٢ بخش غیررقابتی موسیقی کودک برگزار شد.

میزگرد پژوهشی آسیب‌شناسی موسیقی بومی در عصر رسانه یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره است که با حضور هوشنگ جاوید، احمد صدری و بهمن کاظمی برگزار شد و در دومین روز جشنواره نیز در بخش رقابتی موسیقی مقامی تالار احسان از ساعت ١٠ تا ١٥ و ١٧ تا ٢٢ میزبان علاقه مندان بود.

روز دوشنبه نیز کارگاه آموزشی تنبور با حضور حیدر کاکی از ساعت ١١ تا ١٥ در تالار حافظ برگزار شد و در بعدازظهر همین روز از ساعت ١٦ تا ٢٠ بخش رقابتی موسیقی پاپ و از ٢٠تا ٢٢ بخش غیررقابتی برگزار شد.

روز سه شنبه نیز از ساعت ١١ تا ١٥ کارگاه آهنگسازی احمد پژمان پذیرای علاقه مندان بود. همچین بعدازظهر همین روز نشست پژوهشی موسیقی دستگاهی توسط اسماعیل تهرانی از ساعت  ١٨ تا ٢١ برگزار شد.

از دیگر برنامه هایی که در روز سه شنبه اجرا می شود؛ بخش رقابتی سازهای کوبه ای از ساعت ١٧ تا ٢٢ است. در روز پنجم جشنواره موسیقی فارس کارگاه آموزشی دف از ساعت ١٠ تا ١٥ توسط مسعود حبیبی برپا می شود. همچنین در این روز ز ساعت ١٠ تا ١٥ و ١٧ تا ٢٢ بخش رقابتی موسیقی دستگاهی در تالار احسان برگزار خواهد شد.

روز پنجشنبه از ساعت ١١ تا ١٥ دومین کارگاه آهنگسازی احمد پژمان پذیرای علاقه مندان خواهدبود. در این روز همچنین از ١٧ تا ٢١ بخش رقابتی موسیقی کلاسیک اجرا خواهد شد. از ساعت ١٨ تا ٢١ همین روز هم نشست پژوهشی مرور تاریخ تحول نگرش گروه‌نوازی ایرانی توسط محمدرضا فیاض در تالار حافظ برگزار می‌شود.

روز جمعه و در آخرین روز جشنواره هم از ساعت ١٠ تا ١٥ کارگاه آموزشی پیانو توسط رافائل میناسکانیان در سالن غزل  و مراسم اختتامیه ساعت ١٨ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می‌شود.

به گفته مسوولان جشنواره؛ گروه های برتر در این جشنواره، برای اجرا به جشنواره موسیقی فجر معرفی می شوند.

جشنواره موسیقی استان فارس از ١١ تا ١٧ آذرماه برگزار می‌شود.

الهه بهرامی