به گزارش هنرآنلاین، همزمان با نخستین روز جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، 9 نمایش صحنه ای و خیابانی در همدان اجرا می‌شود.

 روز جمعه 10 آذرماه، نمایش "پینوکیو" به نویسندگی و کارگردانی امیر شیخ جبلی از اصفهان در سه سانس 10، 15 و 17:30 در سالن اصلی مجتمع بوعلی سینا به مدت 80 دقیقه اجرا می شود.

نمایش "جاده‌ی اردک ها" نوشته و کارگردانی فرهاد اسماعیلی از تهران دیگر نمایشی است که به مدت 25 دقیقه در پلاتو استاد عبادی در دو سانس 10 و 11 بر روی صحنه می‌رود.

تالار فجر هم در سه سانس 10، 15 و 17:30 میزبان نمایش " پنجه طلا" از همدان است که محسن پورقاسمی نگارش متن و کارگردانی آن را بر عهده دارد.

سالن اصلی مجتمع شهید آوینی نیز در سه سانس 10، 15 و 17:30 میزبان اجرای نمایش "من و در لجباز" نوشته و کارگردانی محمود تیموری از تهران خواهد بود که به مدت 50 دقیقه به صحنه می رود.

نمایش "پسرها تنهایند" نوشته حمید قلعه‌ای و کارگردانی سید جواد رحیم زاده و "کی از همه قوی‎تره" به نویسندگی و کارگردانی سمیه منجم، به ترتیب در سه سانس 10، 15 و 17:30 پلاتوی شهید آوینی و سانس 10 و11 سالن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بر روی صحنه خواهند رفت.

در بخش خیابانی هم نمایش "سبز و سبز" کاری از مهدی صالح یار به مدت 25 دقیقه در ساعت 16، "بازی و کودک" به کارگردانی مریم مهدی پور پیربستی به مدت 25 دقیقه در ساعت 16:30 و نمایش "خواستن و توانستن" به کارگردانی نسا بخشی به مدت 35 دقیقه در ساعت 17:45 برای علاقه مندان این بخش اجرا خواهد شد.

گفتنی است؛ نمایش های بخش خیابانی روز اول در سه سانس در محوطه مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی اجرا می شود. 

معرفی داوران بخش خردسال جشنواره بیست و چهارم

حسین صفی، پرستو گلستانی و افسانه زمانی داوری بخش خردسال بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بر عهده دارند.

کارشناس مسئول هنرهای نمایش و عضو شورای نظارت بر نمایش استان همدان، عضو هیئت مدیره انجمن نمایش در سه دوره، مدیر اجرایی پانزدهمین جشنواره استان و نخستین جشنواره نمایش های کوتاه غرب کشور، بازخوان، بازبین و داور جشنواره های استانی، منطقه ای دانشجویی، کشوری و بین المللی؛ سردبیر چندین بولتن جشنواره های هنری (تئاتر ، تجسمی ، ادبی و...) از سوابق صفی هستند.

پرستو گلستانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی لیسانس بازیگری و کارگردانی را از دانشگاه آزاد اسلامی گرفت و بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۵ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجربه کرد و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۹ با فیلم مجنون کاری از رسول ملاقلی‌پور شروع کرد.

افسانه زمانی کارگردان و نویسنده نمایش؛ کارگردانی است که تاکنون در حوزه نمایش عروسکی و نمایش‌های آیینی و سنتی فعالیت‌های چشمگیری داشته است. "ملی"، "ناسور"، "تنهایی" و... برخی از آثار زمانی است. وی داروی در جشنواره های عروسکی و آئینی سنتی را هم در کارنامه خود دارد.

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 10 تا 15 آذرماه با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار می شود.