به گزارش هنرآنلاین، این جشنواره با محوریت حفظ موسیقی غنی مازندران و شناخت استعدادهای پنهان در حوزه موسیقی بومی و نیز حمایت از هنرمندان این حوزه،  سه شنبه تا جمعه دهم آذر در ساری برگزار می شود. 

در پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، در مجموع بخش‌های انفرادی و گروهی، تعداد ٢٩٣ هنرمند آثار خود را به جشنواره ارسال کردند. 

از این تعداد شرکت کننده با بررسی هیئت انتخاب دومین جشنواره البرزنشینان لیلم، ٢٢ نفر در بخش آوازمحلی، ٢٠ نفر در بخش دسرکوتن، ١٨ نفر در حوزه دوتار، دو نفر در بخش سرنا، چهار نفر در بخش قرنه، ١١نفر در کمانچه محلی، ١٣نفر در بخش لگن نوازی و ٢٠نفر در رشته لله‌ وا به بخش رقابتی این دوره از جشنواره موسیقی بومی لیلم راه یافتند. 

دبیر دومین جشنواره البرزنشینان لیلم با اشاره به راه یابی هفت گروه مازندرانی به این جشنواره، یادآور شد: نخستین بار بخش پژوهش نیز به جشنواره اضافه شد که تا آخرین روز ارسال آثار، هفت مقاله پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. 

محمدمحمدی خاطرنشان کرد: تعداد هشت گروه البرزنشین در بخش جنبی و دو گروه خارجی از افغانستان و جمهوری آذربایجان در بخش بین‌الملل جشنواره به اجرای برنامه می‌پردازند. 

محمدی خاطرنشان کرد: امسال در مقایسه با دوره نخست برگزاری این جشنواره، هنرمندان بومی، به ویژه جوانان استقبال بیشتری نشان دادند.

لیلم در زبان مازندرانی به معنی منطقه سرسبز محصور شده با درختان است.