سرویس استان های هنرآنلاین: این گروه هم‌اکنون برای تور بعدی خود به جمع آوری کمک‌های کتابدوستان می‌پردازند. روش جمع‌آوری کمک‌ها در این غرفه با فروش بن‌های پنج، ده و پانزده تومانی و همچنین فروش کاردستی است.

تور کتاب کودک فعالیت خود را چهار سال پیش در کل ایران آغاز کرده است و شاخه شیراز آن آذرماه ۱۳۹۵ توسط جمعی از جوانان فرهنگ‌دوست شیرازی فعالیت خود را آغاز کرده است. شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شیراز، نخستین فعالیت جدی گروه تور کتاب کودک است که باهدف جذب اعضای جدید و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی صورت گرفته است.

گروه تور کتاب کودک ریشه فقر، بزهکاری و مشکلات جامعه را ناشی از ناآگاهی و فقر فرهنگی می‌داند و در همین راستا، اهدای کتاب و  برپایی کتابخانه را به‌عنوان هدفی راهگشا به سوی دانایی و فردای بهتر و شادتر برای کودکان مناطق محروم برگزیده است. این گروه تاکنون ۱۵ تور کتاب در سراسر ایران برگزار کرده است که طی تورهای برگزارشده علاوه‌بر اهدای بیش از ده هزار جلد کتاب به کودکان و آموزگاران ۲۰ کتابخانه عمومی و آموزشگاهی نیز برپا کرده است.

اولین تور کتاب استان فارس به نام تور کتاب قشقایی و به یاد زنده‌یاد محمد بهمن بیگی پایه‌گذار تعلیم و تربیت عشایر برگزار شد که همزمان با سالروز درگذشت وی و نیز آغاز هفته معلم از یازدهم تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ در منطقه دشت بکان از توابع شهرستان سده استان فارس برگزار شد.

در این تور برای چهار مدرسه ابتدایی ساختمانی در شهرک‌های عشایر نشین ایگدر،‌آردکپان، قوتلو و صفی‌خانی کتابخانه برپا شده است؛ همچنین به دانش‌آموزان ۹ مدرسه چادری در منطقه دشت بکان، چندین جلد کتاب اهداشد.

پشتیبانی از این کتابخانه‌ها پس از راه‌اندازی نیز بر عهده این گروه است و کتابخانه‌ها هرچند ماه یک بار شارژ می‌شوند؛ همچنین اشتراک چندین مجله کودک و نوجوان برای هر کتابخانه گرفته شده است.

از آنجا که جذابیت یکی از ارکان مهم کتابخانه‌های کودک و نوجوان است، برای برپایی کتابخانه‌های "سیب دانش" نیز همه جوانب زیبایی‌شناختی در نظر گرفته شده است. 

گروه تور کتاب کودک، شاخه شیراز، مهرماه ۹۶ دومین تور خود را با نام تور پشتیبانی برگزار کرد و مجددا به میان دانش‌آموزان عشایر منطقه دشت بکان رفت.

در این تور چهار کتابخانه برپا شده و کتابخانه‌ها مجدداً شارژ و تعداد قابل‌توجهی کتاب و نشریه به آن‌ها اضافه شده است.

الهه بهرامی