به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به نقل از انتشارات کتاب سمنگان، این کتاب ها توسط موسسه انتشاراتی مذکور برای ارسال به مناطق زلزله زده از طریق روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اهداء شده است.

متخصصان پزشکی اجتماعی و روان شناسان بر این عقیده اند که مشکلات روحی و روانی کودکان و نوجوانان، بعد از اتمام کمک رسانی های روزهای اول و خلوت شدن شهرها و روستاها از نیروهای امدادی و مردمی، آغاز می شود و احساس تنهایی، احساس بیهودگی، ناامیدی و غرق شدن در اندوه و سوگ کشتگان و در نتیجه ابتلا به افسردگی، یکی از  این مشکلات و مسایل است.

انتشارات سمنگان تاکید کرده است برای مقابله و کاهش این مشکلات باید با یک برنامه ریزی هدفمند و حرفه ای، ارسال انواع کتابهای مناسب و اعزام گروه های مختلف هنری، بازی های جمعی و سرگرمی های نشاط آور به مناطق زلزله زده آغاز شود.

این موسسه ابراز امیدواری کرده است با اینگونه برنامه ها تبعات روحی و روانی ناشی از زلزله ویرانگر در میان مردم بازمانده از ویرانی به خصوص در کودکان و نوجوانان، به کمترین حد ممکن برسد.

بر همین اساس انتشارات کتاب سمنگان بنا به وظیفه ملی و فرهنگی خود، همگام با دیگر موسسات فرهنگی، تعدادی کتاب ناقابل که مناسب کودکان و نوجوانان می باشد برای اهدا به آنان، از طریق روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برای به استان کرمانشاه ارسال کرده است.

این موسسه از کودکان و نوجوانان و خانواده های انان و همراه این موسسه و همه دوستداران کودک و کتاب دعوت کرد چنانچه علاقه مند به اهدای هر تعداد از کتابهای نو، مناسب و مفید (غیر درسی و غیر لازم) خود هستند اکنون بهترین زمان برای انجام یک وظیفه نیک از طریق سازمانها و ادارات اعلام شده است.