به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان رئیس نمایشگاه و رئیس شورای سیاست‌گذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد.

همچنین در احکام جداگانه دیگری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد بهشتی، علی اکبر اشعری، محمود آموزگار، مهدی فیروزان، فریدون عموزاده خلیلی، رضا امیرخانی، محمد حمزه‌زاده، مهدی اسماعیلی‌راد، همایون امیرزاده، محمد سلگی، امیرمسعود شهرام‌نیا، علی اصغر سیدآبادی و مرتضی کاظمی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری این رویداد فرهنگی منصوب شدند.

در متن احکام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اعضای شورای سیاستگذاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمده است: 

"عبور از سه دهه تلاش و مجاهدت برپایی باشکوه، مستمر و منظم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی ایران، موجب شکرگزاری به درگاه خداوند متعال و قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران گذشته و حال این فعالیت ارزشمند، در حوزه نشر کشور است.

اکنون که با اعتماد راسخ به ظرفیت‌ها و تکالیف قانونی به ویژه اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی و در سایه وفاق و همدلی تشکل‌های حوزه کتاب، امور اجرایی این وظیفه سترگ فرهنگی به بخش خصوصی سپرده شده و فرآیند واسپاری آن به تکامل رسیده است، نظر به اهمیت برنامه‌ریزی مطلوب در این زمینه، با توجه به سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «عضو شورای سیاست‌‌گذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» منصوب می‌شوید. 

امید است با استفاده حداکثری از تجارب موجود، در توسعه و ارتقای روزافزون فرهنگ کتاب و کتابخوانی موفق و در انجام این وظیفه مهم موید باشید."