به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان البرز، پنجمین کارگاه تخصصی انجمن هنرهای نمایشی قزوین (دفتر الوند) با موضوع آشنایی با نمایش عروسکی و خیمه شب بازی با استقبال خوب هنرجویان هنر نمایش برگزار شد.

این کارگاه توسط فتانه برازنده یکی از هنرمندان خوب نمایش عروسکی شهرستان البرز برگزار شد.

وی که از شاگردان بهروز قریب پور از کارگردانان به نام کشور در حوزه نمایش  عروسک اپرایی است، با حضور در این کارگاه تجربیات خود را به هنرجویان این رشته انتقال داد.

این هنرمند با ارائه و توضیح درباره انواع عروسک نمایشی و نحوه به کار گیری و بازی آنها در روی صحنه، هنرجویان را با این هنر جذاب آشنا کرد.

در ابتدای کارگاه، رسول رجبی مسئول انجمن هنرهای نمایشی قزوین دفتر الوند ضمن خیر مقدم به هنرجویان، گفت: نمایش عروسکی و خیمه شب بازی یکی از جذاب ترین رسته های هنری نمایش و تئاتر است که در بین هنرمندان مغفول مانده است.

 وی تاکید کرد: هنرمندان تئاتر بهتر است، رویکرد خود را به این نوع نمایش تغییر داده و ضمن آشنایی و یادگیری ابزارها و تکنیک های آن بتوانند این نوع نمایش ها را  تولید و مخاطبان زیادی را جذب و اقتصاد تئاتر خود را تضمین  کنند.

رجبی در پایان گفت: تاکنون هنرمندان تئاتر در شهرستان البرز، به این رسته هنری کمتر پرداخته اند و اگر چنانچه هنرمندی بتواند چنین نمایش هایی را کارگردانی و تولید کند، قطعا با استقبال خوب مردم مواجه خواهد شد.