سرویس استان‌های هنرآنلاین: بهزاد مریدی از تجلیل از  ۳ نخبه قرآنی خبر داد و تاکید کرد: کتاب از آنجا که معجزه خداوند نزد پیامبر اکرم(ص) است نزد ما ایرانیان حرمت دارد.

وی با اشاره به آغاز بزرگترین رویداد در رابطه با کتاب گفت: امروز شیراز میزبان ۸۵۰ ناشر در شانزدهمین نمایشگاه کتاب است و به لطف تمامی مهربانی های دوستداران این یارمهربان به ویژه ۴۵ ناشری که در این جمع حضور دارند همه یاریگر برگزاری این نمایشگاه شدند.

وی با اشاره به اینکه نهمین نشان مفاخر فارس به داریوش نویدگویی ناشر برتر قرآنی و ادوار مختلف نمایشگاه های کتاب تقدیم شد، عنوان کرد: نویدگویی تمام زندگی خود را برای احیای کتاب و کتابخوانی صرف کرد.

این در حالی بود که در ادامه این آیین سعید جلالی، ناشر تبریزی به نمایندگی از ناشران حاضر در شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس پیرامون خدمات داریوش نویدگویی گفت: او مارا به واسطه نمایشگاه کتاب از ٤ گوشه ایران در شیراز گردهم می آورد.

وی که به لهجه شیرین آذری از ١٩ دوره انتخاب  نویدگویی به عنوان ناشر برتر کشور سخن می گفت، افزود: در میان ١٠ هزار ناشری که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمار داده شده، فقط تعداد اندکی فعال هستند.

جلالی در ادامه عنوان کرد: شیرازی ها باید به خاطر وجود انتشارات نوید به خود افتخار کنند زیرا داریوش نویدگویی که کارش را در این شهر انجام می دهد، تاثیری در کشور بر جای گذاشته است.

سپس محمدرضا خالصی، استاد دانشگاه و شاعر مطرح شیرازی شکل کتابخوانی را از قرن چهارم هجری قمری با عنوان "رنسانس اسلامی" نام برد و گفت: این سده در تاریخ پرتلالوترین قرنها به شمار می رود که نقش شیراز در میان آن کمتر از دیگر شهرهای اسلامی مطرح نیست.

وی با تمجید از خدمات فرهنگی داریوش نویدگویی حضور او را در جمع ناشران برتر کشور نشانه کوشا و پویا بودن وی دانست و افزود: هنوز هم حضور ایشان در عرصه کتاب به شیوه ایست که زندگی خویش را وقف کتابخوانی و امور نیک اندیشانه کرده است.

گفتنی است: در این مراسم که با عنوان "شیراز، عطر کلام دهد نوید" از تمبر یادبود داریوش نویدگویی به یاد این استاد رونمایی شد و از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط محسن جوادی معاون فرهنگی این وزارت با حضور استاندار فارس لوح و نشان مفاخر فارس اهدا شد.

الهه بهرامی