به گزارش هنرآنلاین، علی جهان‌آرا در جمع خبرنگاران از عضویت 21 هزار  نفر در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 3۱ کتابخانه نهادی و ۱۸ کتابخانه مشارکتی در استان لرستان فعالیت دارند. 

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های مشارکتی را از نظر منابع کتابی و حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حمایت می‌کنیم، افزود: ۱۵ طرح کتابخانه در دست ساخت است که با تکمیل این طرح‌ها، مجموع فضای مطالعاتی در استان دو برابر می‌شود. 

 جهان‌آرا با بیان اینکه در کتابخانه‌های عمومی استان لرستان ۵۰۰ هزار کتاب وجود دارد، اضافه کرد: برخی از منابع قدیمی را از دسترس خارج کردیم و فضا برای کتاب‌های به روز به‌ویژه کتاب‌های کمک آموزشی باز شده است. 

 مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به طولانی شدن عملیات احداث کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، تصریح کرد: تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است. 

وی با بیان اینکه با امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان آموزش و پرورش استان اقدامات خوبی در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در رده سنی پایه و در میان دانش‌آموزان صورت گرفته است، اظهارکرد: درصدد هستیم تا با امضای  تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان گام‌های مؤثری در جهت اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان برداریم. 

جهان‌آرا بهبود وضعیت مطالعه و کتابخوانی در استان را در گرو عزمی همگانی دانست و خاطرنشان کرد: خیرین و فعالان فرهنگی و اجتماعی می‌توانند در زمینه رفع  مشکلات موجود در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان نقش عمده‌ای ایفا کنند.