سرویس استان‌های هنرآنلاین: بهاره شفیعی، رئیس گروه ادبی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس اعلام کرد: این جشنواره محل مناسبی است برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگ و هنر ایرانی و صنایع و اصناف پیشرو داخلی و نیز سایر بخش‌های عمومی و خصوصی مرتبط در راستای طراحی، تولید و اشاعه الگوهای نوین برای رفتارهای اجتماعی اعم از پوشش و آراستگی محیط زندگی به خصوص برای نسل جوان با این هدف که بتوانند در انتخاب سبک رفتار از مدل‌های برآمده از هویت اسلامی - ملّی خود الگو بگیرند. نمایش طرح‌های لباس و پارچه، الگوهای پارچه، کالاها، صنایع و هنرهای وابسته به پوشاک و مجموعه فعالیت‌هایی که در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی و موازین شرعی در راستای معرفی سبک زندگی اسلامی، ایرانی قابلیت معرفی دارند و تحقق بخش مهمی از اهداف اقتصاد مقاومتی نیز رسالت این جشنواره است.

وی اهداف جشنواره فوق را فراهم کردن زمینه های بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مولفه‌های هویت اسلامی ایرانی در عرصه مد و لباس و سبک زندگی، هدایت بازار پوشاک به سوی تولید داخلی و تشویق آحاد مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیرمانوس با فرهنگ و هویت ایرانی و تقویت اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت پوشاک و نساجی کشور، ارج نهادن چهره‌های ماندگار هنر، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست‌اندرکاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاک داخلی و زمینه‌سازی برای ورود مفاهیم علمی و پژوهش‌های تخصصی و میان رشته‌ای به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنایی با تحولات مد و پوشاک در جهان است.

شفیعی ادامه داد: بر این اساس، در این دوره از جشنواره مد و لباس علاقه‌مندان می‌توانند ضمن ارسال طراحی لباس در مسابقه زنده طراحی لباس شرکت کنند. این در حالی‌ست که بخش غیررقابتی شامل علمی، دانشگاهی، صنعت و فناوری‌های نوین، نمایش، نشست و کارگاه‌های علمی می‌شود.

دبیر کارگروه مد و لباس استان در ادامه گفت: در این دوره از جشنواره مد و لباس فارس، بخش سازمان‌ها، انجمن‌ها، تشکل‌های مرتبط و موسسات هنری مد و لباس حضور دارند و استان‌ها و اقوام (بصورت غیرمتمرکز در سراسر کشور) و عرضه محصولات کاربردی اسلامی ایرانی(فروش غیر متمرکز) در نظر گرفته شده است.

زمان ثبت نام و ارائه آثار به دبیرخانه جشنواره تا ١٥ دی ماه امسال است که نتایج این بخش از طریق سایت و یا کانال‌های ارتباطی جشنواره اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ نشانی دبیرخانه: شیراز، خیابان قصردشت، کوچه ٣٦ پلاک ١٩٣ موسسه فرهنگی هنری شهرراز، شماره تماس:٠٧١٣٦٢٦٩٤٩٤ و ٠٧١٣٦٢٦٦٧٨٧ است.

گفتنی است که زمان و مکان برگزاری متعاقبا اعلام خواهد شد؛ دومین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس توسط موسسه فرهنگی هنری(چند منظوره) مهر نیکان شهرراز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می شود.

علاقمندان می‌توانند برای اطلاع از متن فراخوان منتشر شده جشنواره، به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به آدرس  https://fars.farhang.gov.ir/fa/home مراجعه نمایند.

الهه بهرامی