سرویس استان‌های هنرآنلاین: در هفته پیش رو نمایش‌های "کلفت‌ها"، "ترانه‌ای برای آیدا"، "ملک دارا"، "پشت کلانتری کوچه اول کنار تیر چراغ برق"،  " یک + سه " و "خرس" در شهرستان‌های مختلف روی صحنه  می‌روند. 

نمایش "کلفت‌ها" در تبریز

نمایش "کلفت‌ها" نوشته ژآن ژنه به کارگردانی علی فتوحی و بازی سنا پورسعیدی، پریسا سهرابی، سمانه بابازاده از اول تا ۱۵ آذر ساعت ۱۹:۳۰ در موسسه بین‌المللی الف، مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز اجرا خواهد شد.

نمایش " ترانه‌ای برای آیدا" در کازرون

نمایش "ترانه‌ای برای آیدا" نوشته حمیدرضا نعیمی به کارگردانی مجتبی راوش که اجرای خود را از  25 آبان ماه آغاز کرده  است تا 5 آذرماه  ساعت 19 در  تالار استاد مردانی مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون به صحنه می‌رود.

مجتبی راوش کارگردان نمایش"ترانه ای برای آیدا" گفت: این نمایش روایتی متفاوت از دفاع مقدس  است که به قلم حمیدرضا نعیمی و به سفارش ارتش جمهوری اسلامی ایران نگاشته شده است.

او در خصوص داستان این نمایش ادامه داد: در طول این اثر با خانواده خلوت ایرج و آیدا که ساکن تهران هستند و خانواده بشیر که به خاطر جنگ مجبور به ترک شهرشان یعنی آبادان شده‌اند آشنا می‌شویم.

راوش در ادامه اظهار داشت: دنیای خیالی حمیدرضا نعمیمی در "ترانه‌ای برای آیدا"، دنیای مواجهه ارواح کسانی است که با ویرانگری جنگ مواجه شده‌اند، شیوه اجرایی من متفاوت از کارگردانی متن به قلم خود حمیدرضا نعیمی است.

محدثه سعیدیان، نگار عباسی، لیلا ملایری، شراره پرویزی، نرجس داوودی، رضا مردانی، علیرضا بازیار،احسان پورزال و حامد هوشیار در این نمایش  ایفای نقش  می  کنند.

نمایش "شب بازی مُلک دارا" در قزوین

نمایش "شب بازی مُلک دارا" به تهیه‌کنندگی مرتضی نجفی و میثم جمالی و با حمایت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین و انجمن نمایش استان  از  7 آذرماه در قزوین به صحنه می‌رود.

این نمایش اثر گروه تئاتر نگاه نو، نوشته حامد مکملی و طراحی و کارگردانی مرتضی نجفی است و حامد مکملی، آزاده کرم‌بخش،  فرشته مصطفی‌پور، امیر امیدی‌راد، مصطفی خلیلی، سحر نجفی،  مرتضی نادیفر، نکیسا ناپلئونی و  پونه نجفی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

"شب بازی مُلک دارا" داستان هنرمندی است که میان درگیری زن شاه و دختر شاه و دشمنی که از هر چهار جهت به ملک و مملکت هجوم آورده‌اند، گرفتار شده و می‌کوشد تا کاری کند.

این نمایش تلاش کرده با وام گرفتن میراث نمایشی این سرزمین گرامی و آمیختن آن با دانش امروز و بهره‌گیری از زبان اثرگزار طنز، آواز و موسیقی ایرانی، گامی هر چند کوچک برای پاسداشت آیین‌های نمایشی این پهنه کهن بردارد.

 "شب بازی مُلک دارا"  پیش از این در هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری داوود فتحعلی بیگی شرکت کرده و مورد استقبال خوب تماشاگران واساتید این گونه نمایشی قرار گرفت.

"شب بازی مُلک دارا"  از 7 آذر ماه ساعت 20 در  آمفی تئاتر کتابخانه امام خمینی قزوین به صحنه می‌رود.

نمایش "پشت کلانتری کوچه اول کنار تیر چراغ برق" در کرمان

نمایش "پشت کلانتری کوچه اول کنار تیر چراغ برق"  نوشته علی اصغری با کارگردانی رضا ایرانمنش  در کرمان به صحنه می‌رود.

محسن نجیب زاده، حنظله رشیدی، سجاد عرب پور، سمیرا ندیمی، مژده فرحبخش،کیان سعیدی کیا، عباس کافی ورضا ایرانمنش در این نمایش بازی می‌کنند.

نمایش "پشت کلانتری کوچه اول کنار تیر چراغ برق" از اول تا 30 آذرماه در تالار علی کهن وافع در آموزشگاه آرین اجرا خواهد شد.

نمایش " یک + سه " در نیشابور

نمایش" یک + سه" به نویسندگی سروش نیک‌پیام و کارگردانی هنرمند جوان نیشابوری احسان اتابکی از  29 آبان ماه در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور به روی صحنه رفته است.

محمد رضا آسیایی ، جعفر خوش بیان ، احمد رضا خانی و محمد لطیفی در این نمایش  به ایفای نقش می پردازند.

نمایش" یک + سه" نگاهی به دوران باشکوه  دفاع مقدس دارد که با دستمایه طنز ورئال ایثار رزمندگان اسلام را در طول هشت سال جنگ تحمیلی  روایت می کند.

نمایش" یک + سه"  از ٢٩ آبان الی ٣ آذر از ساعت ١٨:٣٠ در فرهنگسرای سیمرغ  نیشابور ویژه عموم  هنرمندان  و مردم هنر دوست نیشابوری  به روی صحنه  می رود.

نمایش "خرس" در بجنورد

نمایش "خرس"  نوشته آنتوان چخوف به کارگردانی هادی حسن زاده جوشقان از یکم تا پنجم آذرماه ساعت 18 در تالار شمس بجنورد روی صحنه  است.

هادی حسن زاده، علی خاوری و ستاره یزدانی بازیگری نمایش "خرس" را برعهده دارند .