به گزارش هنرآنلاین، به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، محمد شفافی با اعلام این خبر، اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان، فرآیند دریافت آثار از نیمه مهرماه سال جاری آغاز شد و تا 17 آبان‌ماه ادامه یافت که در نهایت دبیرخانه جشنواره سیزدهم میزبان 339 اثر از هنرمندان سراسر کشور‌ شد.

وی با اشاره به ارسال آثار در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، خاطرنشان کرد: از میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، 94 اثر مربوط به بخش خیابانی و 245 اثر نیز متعلق به نمایش‌های صحنه‌ای است.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، در خصوص مراحل انتخاب آثار رسیده به جشنواره نیز عنوان کرد: مرحله بازخوانی متون نمایش‌های بخش صحنه‌ای به اتمام رسیده که 75 نمایش به عنوان آثار منتخب وارد مرحله بازبینی شدند.

شفافی افزود: در مرحله نمایش‌‌های خیابانی نیز فرآیند بازبینی اولیه آثار در حال انجام است که تا پایان هفته جاری، نمایش‌های منتخب برای بازبینی نهایی مشخص می‌شود.

 به گفته وی؛ زمان اعلام آثار برگزیده برای شرکت در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان پس از سپری شدن مراحل بازبینی پایانی و حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری است.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان همچنین از ثبت نام هنرمندان 67 شهر و شهرستان کشور در جشنواره سیزدهم خبر داد و گفت: در این میان آثار ارسالی هنرمندان شهرهایی مانند همدان، ملایر، کرمانشاه، رشت، اراک، تهران، اصفهان، یزد، بناب، قم، اهواز، آبادان، بروجن، کرج، مرند، ارومیه، قزوین، ساوه، استهبان، نطنز، مرودشت، خارک، نجف‌آباد، تبریز، کرمان، شیراز، مشهد، نهاوند، دیوان‌دره، رامسر، میناب، کاشان و... در فهرست نمایش‌های منتخب اولیه مشاهده می‌شود.

شفافی در خصوص معیارهای داوری برای انتخاب آثار، عنوان کرد: کیفیت و ارزش هنری متون نمایشی، موضوعات و مضامین نمایش‌ها و تطابق آنان با محورهای موضوعی فراخوان جشنواره از جمله اولویت‌‌های داوری آثار به شمار می‌رود.

وی در عین حال به تنوع موضوعات آثار ارسالی اشاره و تصریح کرد: موضوعات اجتماعی(آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی-ایرانی و...)، دفاع مقدس(مدافعان حرم، ایثار و شهادت و...)، خانوادگی، طنز، دینی(عاشورایی،‌رضوی و...) از جمله موضوعات نمایش‌های منتخب اولیه را تشکیل می‌دهد.

شفافی در خصوص راه های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره سیزدهم نیز متذکر شد:  متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 1-03155425434 تماس بگیرند یا به تارنمای رسمی جشنواره به نشانی mehrfestival.ir  مراجعه کنند.

شایان ذکر است؛ سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در بخش‌های نمایش‌های خیابانی، صحنه‌ای و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی از 14 تا 21 دی‌ماه سال جاری به میزبانی فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.