به گزارش هنرآنلاین، به نقل از به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، جاوید عباسی فلاح مدیر اجرایی برگزاری این برنامه هنری در این باره گفت: این برنامه با هدف پاسداشت، تبیین و احیای جایگاه هنر آواز ملی ایران، کشف، شناسایی و پرورش هنرجویان مستعد و توانمند آواز ٩ آذر امسال با حضور علاقه‌مندان به این هنر فاخر کشورمان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه این برنامه با حضور علی شیرازی، مدیر اجرایی آئین آواز و بنیانگذار اولیه شب آواز ایرانی در محل فرهنگسرای امام خمینی(ره) شهر زنجان برگزار خواهـد شد، افزود: در این برنامه هنرمندان آواز اصیل ایرانی در کنار نوازندگان به اجرای قطعاتی خواهند پرداخت.

به گفته این مدرس آواز ایرانی؛ در بخش تخصصی این نشست، شیرازی سخنان خود را در خصوص چگونگی شکل‌گیری آئین آواز و شب آواز ایرانی و ضرورت شکل‌گیری چنین برنامه‌هایی در سراسر کشور و حتی محله‌ها و روستاها و پیرامون مشکلات حوزه آواز و آوازخوانی بیان خواهد کرد.

عباسی فلاح با بیان اینکه این برنامه برای اولین بار در زنجان برگزار خواهد شد، ادامه داد: در بخشی از برنامه آوازخوانان جوان زنجان قطعاتی را به همراهی ساز اجرا می‌کنند تا انگیزه‌ای برای فعالان عرصه آواز باشد.

وی یادآور شد: افرادی که دارای اجرای خوب بوده و توانایی بالا برای آواز دارند با هماهنگی و موافقت شیرازی برای اجرا در پایتخت در فرهنگسرای ارسباران، محلی که هر ماه محل برگزاری نشست‌های تخصصی و اجراهای مختلف موسیقی و با حضور موسیقیدانان و آوازخوانان صاحب نام کشور است، جهت اجرای کار خود معرفی خواهند شد .

خواننده آلبوم "رسم یاری" با اشاره به مشارکت بخش خصوصی و دولتی در برگزاری این برنامه، گفت: این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری زنجان، منابع طبیعی و آبخیزداری استان، شرکت سهامی بیمه آسیا، شرکت توسعه دهندگان دلفین هفت، شرکت سیم و کابل نور زنجان، خانه آمار زنگان، عکاسی نی نی شات، خانه مطبوعات استان، نشریه پیام زنجان، نشریه ندای شهروند و نشریه شهاب زنجان برگزار خواهد شد.

در این برنامه علی شیرازی مدیر اجرایی آئین آواز به همراه جاوید عباسی فلاح دیدگاه خود را در خصوص موضوعات مختلف آواز، علل فراموش شدن و کم رنگ شدن این هنر در میان اقشار جامعه، تک صدایی شدن، تقلیدی شدن و سایر آسیب‌ها، علل به وجود نیامدن آوازهای هویت‌دار و مستقل، تغییرات صورت گرفته در ذائقه و شناخت مردم نسبت به آواز و همچنین در میان اهالی هنر بیان خواهند کرد.

اطلاعات بیشتر درباره این برنامه در سایت javidabbasifallah.ir و از طریق @javidabbasifallah در دسترس است.